مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد:

اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد استان گلستان در دهه ی کرامت

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۱۴:۳۴:۲۵
کد خبر: ۱۱۹۶۲۸۹
اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد استان گلستان در دهه ی کرامت
مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: سری جهیزیه با حضور مسئولان استانی دردهه ی کرامت و سالروز میلاد باسعادت امام رضا(ع) به نوعروسان تحت حمایت اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: عیسی بابایی اظهار کرد: این نهاد در سالروزمیلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) ، با اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه ، زوج های جوان را راهی خانه بخت کرد.

وی با اشاره به برنامه ی اهدای ۱۲۹۳ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در سال جاری افزود: ۵ قلم لوازم خانگی با شعار "ازدواج آسان با کالای ایرانی" شامل؛ یخچال فریزر،ماشین لباسشویی،اجاق گاز،تلویزیون و جاروبرقی در هر سری از این جهیزیه هاست.

بابایی عنوان کرد: در سالجاری بامشارکت بسیج سازندگی سپاه نینوای استان ، مرحله اول توزیع جهیزیه در سالروز آزادسازی خرمشهربرای ۴۰۰ نوعروس تحت حمایت انجام شد که جمعاً مبلغ ۹ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان هزینه گردید.

وی تصریح کرد : مرحله دوم توزیع جهیزیه نیز در دهه ی کرامت و همزمان با میلاد باسعادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به تعداد ۴۰۰ سری جهیزیه اقدام که ارزش هرسری از جهیزیه ۲۳میلیون تومان می باشد .

مدیر کل کمیته امداد استان گلستان افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰۰ سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به زوج‌های گلستانی اهدا شده است.

بابایی با بیان اینکه تلاش کمیته امداد، فراهم کردن زمینه ازدواج موفق و زندگی پایدار است، افزود: علاوه بر اهدای جهیزیه و کمک هزینه‌های ازدواج، ارائه خدمات مشاوره قبل و بعد از ازدواج و دوره‌های آموزشی با هدف تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی، تربیت فرزند و آیین همسرداری برای نوعروسان و زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این نهاد در سال گذشته ۱۷۸۶ سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر۱۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان برای ازدواج آسان جوانان تحت حمایت تخصیص داده است.

بابایی بابیان اینکه پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان یکی از سرفصل‌های مهم حوزه حمایتی این نهاد است، افزود: کمیته امداد در راستای ترویج سنت حسنه ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از اشاعه آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در سن ازدواج خدمات مختلفی را ارائه می‌کند.

وی با اشاره به نقش مهم حامیان، خیّران و دستگاه‌های اجرایی در توانمند سازی خانواده‌های نیازمند افزود: کمک به تأمین جهیزیه دختران تحت پوشش و پرداخت کمک هزینه ازدواج فرزندان پسر از جمله حمایت‌های کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج است تا در سایه این امر مهم، از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز