مدیر کل بیمه سلامت گلستان خبر داد:

بیمه شدگان صندوق های بیمه روستائیان و سلامت همگانی پوشش بیمه ای خود را تمدید کنند

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۱۰:۵۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۳۳۷۷۲
بیمه شدگان صندوق های بیمه روستائیان و سلامت همگانی پوشش بیمه ای خود را تمدید کنند
مدیر کل بیمه سلامت گلستان گفت: پوشش بیمه ای بیمه شدگان صندوق های بیمه روستائیان و سلامت همگانی از این پس به صورت سیستمی انجام نخواهد شد و بیمه شده باید نسبت به تمدید پوشش بیمه ای خود اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ مهرداد کمانگری در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: در صندوق بیمه  سلامت همگانی و صندوق روستائیان بیمه شدگان به صورت رایگان تحت پوشش هستند و در زمان شیوه کرونا اعتبار دفاتر به صورت خودکار و شش ماهه تمدید میشد.

وی افزود: بیمه شدگان صندوق های بیمه روستاییان و سلامت همگانی که تمدید دفاتر درمانی آنها از سوی سازمان بیمه سلامت ایران تا پایان شهریورماه به صورت سیستمی و متمرکز انجام شده است باید جهت تمدید پوشش بیمه ای خود بعد از این تاریخ به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد و یا به سامانه غیر حضوری مراجعه و پوشش بیمه‌ای خود را تمدید  و اطلاعات خود را کامل کنند.

وی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت از زمانی که بیمه شده تحت پوشش باشد خدمات ارائه می‌دهد از این رو بیمه شدگان برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در زمان دریافت خدمات بیمه ای هر چه سریعتر نسبت به تمدید پوشش بیمه ای خود اقدام کنند.

وی در ادامه به روند نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک اشاره کرد و گفت: این طرح از اردیبهشت امسال در بخش دولتی دانشگاهی آغاز شده است و تا کنون ۶۸.۴ درصد نسخ در بخش سرپایی این مراکز به صورت الکترونیک نوشته و پیچیده شده است که گلستان در این بخش رتبه ۱۲ کشوری را دارد.

وی خاطرنشان کرد: نسخه پیچی در بخش خصوصی نیز ۷۶ درصد انجام شده است.

کمانگری گفت: از آذر ماه سال جاری نسخه نویسی کاغذی در کل کشور حذف خواهد شد و بیمه سلامت دیگر به نسخ کاغذی در هیچ مرکزی هزینه پرداخت نخواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز