استاندار گلستان:

انتقال آب خزر به خلیج گرگان از بروز پدیده ریزگرد پیشگیری میکند

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۱۰:۴۷:۴۸
کد خبر: ۱۲۳۵۸۶۵
انتقال آب خزر به خلیج گرگان از بروز پدیده ریزگرد پیشگیری میکند
استاندار گلستان گفت: انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان حتی با استفاده از چند پمپ ضمن پیشگیری از بروز پدیده ریزگرد مانعی برای خشکی بیش از پیش خلیج گرگان و گردش آب در این منطقه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در جلسه جمع بندی پروژه های حوزه وزارت نیرو در استان با حضور معاونین وزیر نیرو و نمایندگان مردم استان در مجلس و مدیران دستگاه های مرتبط حوزه وزارت نیرو در استان تصریح کرد: بسیاری از موضوعات حوزه آب و برق را باید در اخذ ردیف در بودجه سال بعد مورد توجه قرار دهیم.

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت اجرای پروژه های وزارت نیرو در استان اظهار کرد: تلاش ما توجه جدی به ضرورت های حوزه آب و برق است و در این مسیر با همراهی مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس از ظرفیت های قانونی استفاده خواهیم کرد.

وی افزود : انجام اقدامات ضروری در حوزه آب و برق رضایت مندی مردم را به همراه دارد.

استاندار گلستان یادآور شد: پروژه هایی نظیر سد چایلی, سد میرداماد و سد نرماب آینده آبی استان را از بحران دور می کند.

حق شناس یادآور شد: انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان حتی با استفاده از چند پمپ ضمن پیشگیری از بروز پدیده ریزگرد مانعی برای خشکی بیش از پیش خلیج گرگان و گردش آب در این منطقه می شود.

وی ادامه داد: نیروگاه برق علی آباد کتول در حال حاضر بازده بیش از ۴۰ درصد و تولید قریب به هزار مگاواتی دارد که با حمایت وزارتخانه و اجرای سیکل ترکیبی بازده این نیروگاه را به بالای ۶۰ درصد و تولید بالای ۱۵۰۰ مگاوات می رساند.

استاندار گلستان گفت: برق رسانی به ناحیه صنعتی هزار هکتاری اترک که معادل ۲۳ شهرک صنعتی دارد ضروری است و به رونق تولید در استان کمک ویژه ای می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز