آلودگی پساب شهرک صنعتی گنبد تایید شد/ عدم تمایل مسئولان شهرک به ارتقا سیستم تصفیه خانه

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۱۳:۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۲۶۷۱۱۹
آلودگی پساب شهرک صنعتی گنبد تایید شد/ عدم تمایل مسئولان شهرک به ارتقا سیستم تصفیه خانه
مدیر کل محیط زیست استان گلستان اخبار مبنی بر آلودگی پساب شهرک صنعتی گنبدکاووس را تایید کرد و گفت : ما به این شهرک اخطار دادیم نا رفع آلودگی کند، همچنین از منابع صندوق ملی محیط زیست هم برای آرتا تصفیه خانه وام جور کردیم اما نخواستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمدرضا کنعانی مدیر کل محیط زیست استان گلستان ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد : تمام واحدهای تولیدی و خدماتی در استان گلستان بر اساس یک برنامه فراگیر پایش می شوند.

کنعانی افزود : بخشی از این پایش ها وظیفه اداره شهرستانی ماست و بخشی از این نظارت ها و پایش ها نیز به عهده اداره کل محیط زیست می باشد و شهرک های صنعتی نیز به طور مستمر توسط اداره کل پایش می شوند.

وی اضافه کرد : هر واحد یا شهرک نیز با یک آزمایشگاه معتمد برای ارزیابی قرارداد می بندد و علاوه بر آزمایشگاه معتمد ، ما نیز آزمایش های خودمان را داریم و نتایج را بررسی می کنیم.

مدیر کل محیط زیست گلستان خاطرنشان کرد : در مورد تصفیه خانه شهرک صنعتی گنبدکاووس و آلودگی آن، آزمایشگاه معتمد ورود کرد و نتایج آن فراتر از استانداردها بود ، به علاوه ما هم آزمایش کردیم متوجه شدیم میزان آلودگی فراتر از استانداردها می باشد.

کنعانی گفت : ما به عنوان متولی محیط زیست اخطاریه صادر می کنیم و به این شهرک ۲۰ روز فرصت می دهیم تا رفع آلودگی کندو اگر مشکلش را حل نکرد آن واحد را در لیست صنایع آلاینده وارد می کنیم ولی چون شهرک های صنعتی خدماتی است ما می توانیم عوارض آلایندگی بگیریم البته هنوز قانون آن ابلاغ نشده است ولی می شود واحد خاطی را به قانون سپرد.

این مقام مسئول یادآور شد : موضوع تصفیه‌خانه شهرک صنعتی گنبدکاووس را پیگیری کردیم و متوجه شدیم مشکل آنها کمبود اعتبار است لذا موافقت صندوق ملی محیط زیست را جهت اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیارد ریالی به این تصفیه خانه گرفتیم.

کنعانی بیان کرد : متاسفانه مدیر شرکت شهرک های صنعتی بعد از یک حساب وکتاب به ما اعلام کرد که این تسهیلات به درد ما نمی خورد و من خودم از طریق منابع داخلی می خواهم سیستم تصفیه خانه را ارتقا دهم.

مدیر کل محیط زیست گلستان در پایان اعلام کرد : ما حتی تسهیلات هم برای ارتقا این تصفیه خانه گرفتیم اما تمایلی در مدیران این شرکت ندیدیم و من به خانم همدم سرپرست معاونت عمرانی و آقای طلوعیان مدیر کل صمت هم موضوع را گزارش دادم که شرکت شهرکها از این فرصت استفاده نمی کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز