استاندار پزشک گلستان؛ به داد بیماران مبتلا به سرطان برسد

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۷:۳۷:۳۷
کد خبر: ۱۳۲۸۰۰۳
استاندار پزشک گلستان؛ به داد بیماران مبتلا به سرطان برسد
با توجه به عدم راه اندازی دستگاه پیشرفته توموتراپی (برای درمان بیماران مبتلا به سرطان) که بیش از یکسال پیش خریداری شده است، ضروری است استاندار گلستان به این موضوع رسیدگی ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ بیش از یک سال از خرید و استقرار دستگاه پیشرفته توموتراپی (برای درمان بیماران مبتلا به سرطان) در بیمارستان پنج آذر گرگان می گذرد اما تاکنون برای نصب و راه اندازی این دستگاه اقدام نشده است. 

متاسفانه با بی تدبیری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بیش از یک سال است که شاهد استقرار دستگاه ۱۰۰ میلیارد تومانی در محوطه بیمارستان پنج آذر گرگان هستیم که از آن به عنوان پایه ای برای نصب "بنر" جهت "راهنمای بیماران" در بیمارستان، استفاده می شود. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان، محدودیت منابع مالی برای تامین زیرساخت ها را از دلایل عدم نصب و راه اندازی دستگاه توموتراپی ( طی یک سال گذشته) اعلام و افزود: برای تامین زیرساخت ها و راه اندازی دستگاه توموتراپی در بیمارستان پنج آذر گرگان به اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان (برآورد سال ۱۴۰۰) نیاز است که منابع مالی مختص به این امر، نداشته و نداریم(!) و راهی جز مساعدت از وزارتخانه و استفاده از ظرفیت خیرین نداریم. 

سعید گلفیروزی یادآور شد: علاوه بر مبلغ فوق، پنج میلیارد تومان از مبلغ خرید این دستگاه باقیمانده است که دانشگاه تاکنون نتوانسته است مبلغ فوق را به وزارتخانه پرداخت کند.

آنچه سوال برانگیز است اینکه؛ چطور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، برای خرید دستگاه ۱۰۰ میلیارد تومانی توموتراپی اقدام کرده اند در حالیکه در تامین منابع مالی جهت نصب و راه اندازی آن ناتوان بودند؟  

جای بسی تاسف است که علیرغم خرید و استقرار دستگاه توموتراپی در بیمارستان پنج آذر گرگان، اما بیماران مبتلا به سرطان در استان، همچنان از خدمات پرتو درمانی دولتی محروم هستند و می بایست هزینه های سنگین پرتو درمانی در مراکز خصوصی را پرداخت کنند. 

بیش از یک سال است که میلیاردها تومان از بیت المال، در گوشه ای از بیمارستان پنج آذر گرگان بلاتکلیف رها شده و متاسفانه عزمی برای تعیین تکلیف، نصب و راه اندازی هرچه سریع تر این دستگاه وجود ندارد. 

با توجه به‌ هزینه های سنگین پرتو درمانی در مراکز خصوصی( جلسه ای یک الی یک و نیم میلیون تومان)، بی توجهی و عدم مساعدت وزارتخانه و ناتوانی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حل مشکل فوق، از استاندار گلستان به عنوان یک پزشک( با سابقه مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان) انتظار می رود؛ به داد بیماران مبتلا به سرطان برسد و برای نصب و راه اندازی هرچه سریعتر دستگاه توموتراپی در بیمارستان پنج آذر گرگان، تدبیر کند.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز