سازمان قضایی در قانون به کارگیری سلاح از نیروهای نظامی حمایت می کند

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۲۲:۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۳۲۹۷۵۰
سازمان قضایی در قانون به کارگیری سلاح از نیروهای نظامی حمایت می کند
معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح در زمینه قانون به کارگیری سلاح و سایر ماموریتها از نیروهای نظامی و انتظامی حمایت میکند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمدرضا یزدانیان در آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی استان گلستان اظهار کرد: اقتدار یکی از موضوعات راهبردی در امنیت ملی و حاکمیت است و این اقتدار حتی در مسائل دیپلماسی و مذاکرات برد-برد تاثیر دارد. 

وی با بیان اینکه حفظ اقتدار نیروهای مسلح و تعامل این سازمان با نیروهای نظامی و انتظامی از ماموریتهای سازمان قضایی نیروهای مسلح است بیان داشت: با توجه به اصول ۱۵۶ و ۱۷۲ قانون اساسی و سند چشم انداز ۲۰ ساله سازمان قضایی نیروهای مسلح و همچنین سند تحول قضایی قوه قضائیه چهار ماموریت مهم برای سازمان پیش بینی شده است.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح با برشمردن این ماموریتها گفت: کشف جرم، رسیدگی قضایی، احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم از ماموریتهای اصلی سازمان قضایی نیروهای مسلح است که البته در همان مواد قانونی و اسناد بالادستی هم تصریح شده است که این ماموریتها باید تحت حاکمیت ارزشهای عدالتخواهی، اخلاقمداری و کارآمدی انجام شود.

وی با بیان اینکه رسیدگی قضایی مهمترین وظیفه سازمان قضایی نیروهای مسلح است، گفت: هدف کلی ما از ماموریتهای این سازمان در راستای حفظ اقتدار و اسرار نیروهای مسلح، تحکیم مبانی و نظم و انضباط و اجرای عدالت در نیروهای مسلح است.

یزدانیان با تاکید براینکه سازمان قضایی پشتیبان واقعی نیروهای مسلح است، خاطرنشان کرد: اقتدار مغایرتی با برخورد با جرایم و تخلفات ندارد و نباید نگرانی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح در زمینه قانون به کارگیری سلاح و سایر ماموریتها از نیروهای نظامی و انتظامی حمایت میکند.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه به نقش بی بدیل نیروهای مسلح در تامین امنیت جامعه اشاره کرد و گفت: امروز در اوج بحرانهای آسیا شاهد نقش مهم و بی بدیل نیروهای مسلح در امنیت پایدار کشور هستیم. در حوزه امنیت ملی، اقتدار و قدرت نظامی یکی از مولفه های مهم این حوزه است.

وی تاکید کرد: ایده قدرتمندی یکی از الگوهای ضروری و راهبردی دولت و ملت است و در این مورد اختلاف نظری هم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حوزه امنیت ملی، اقتدار ملی مبتنی بر اقتدار نظامی در روابط، معادلات، گفتمان، روابط تجاری و مذاکرات برد برد تاثیر بسزایی دارد. نمونه اخیر، قسمت اصلی و عمده چانه زنی و اصرار دشمن عهدشکن در مذاکرات برجام کاهش اقتدار نظامی ایران است که دشمن به اهداف خود نخواهد رسید.

یزدانیان به مولفههای تشکیل دهنده اقتدار اشاره کرد و گفت: طبق تاکیدات فرماندهی معظم کل قوا نیروی انسانی مجرب، متعهد، متخصص، سالم و پاکدست در سازمان قضایی نیروهای مسلح و سایر سازمانها جزو مولفههای اصلی اقتدار است.

وی تاکید کرد: برخورد با جرایم خاص نظامی و انتظامی در جهت صیانت از سلامت کارکنان نیروهای مسلح است بنابراین برخورد با جرایم کمک به اقتدار و صیانت از نیروهای مسلح است که این دو هیچ مغایرتی با هم ندارند.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح میتوانند با تحقق اهداف این سازمان کمک کنند، خاطرنشان کرد: یکی از محورها کشف جرایم با ادله و مستندات علمی و محکمه پسند است و محور دیگر در موضوع احیای حقوق عامه است. 

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز