در پروژه شیرین سازی آب خزر تاکید فراوانی بر مطالعات زیست محیطی وجود دارد

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۱:۴۶:۱۳
کد خبر: ۱۳۳۱۹۵۵
در پروژه شیرین سازی آب خزر تاکید فراوانی بر مطالعات زیست محیطی وجود دارد
مدیر عامل آب منطقه ای گلستان گفت: سازمان محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه بر جمع بندی مطالعات زیست محیطی تاکید فراوان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید محسن حسینی در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: گرگان جزو دو مرکز استانی در سراسر کشور است که آب شرب آن از منابع آب زیر زمینی تامین می شود.

وی افزود: در استان گلستان سد مخصوص آب شرب که در حال بهره برداری باشد نداریم.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر سد نرماب در حال احداث و سد قره چای رامیان و سد میرداماد گرگان در حال مطالعه فاز دو هستند.

وی گفت: برای سد میرداماد ۱۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شد، با توجه به ابعاد کار رقم بالایی نیست اما برای سال نخست رقم خوبی است.

حسینی تصریح کرد: با ابلاغ اعتبارات جدید کلنگ جاده دسترسی سد را به زمین خواهیم زد و امیدواریم تا قبل از پایان سال جاده دسترسی به اتمام برسد.

مدیر عامل آب منطقه ای گلستان اظهار کرد: پیش بینی می شود مطالعات فاز دو و مطالعات ژئوتکنیک تا پاییز سال جاری تمام شود و در صورت اخذ اعتبارات مناسب کلنگ سد اصلی را هم به زمین خواهیم زد.

وی افزود: در گلستان ده طرح سد سازی و احداث شبکه آبرسانی وجود دارد که این آمار در سطح کشور ۶۰۰ پروژه است.

حسینی ادامه داد: دولت جدید میخواهد تعدادی از این پروژه ها را در همین دولت به اتمام برساند که با رایزنی های صورت گرفته ۸ طرح استان مورد قبول واقع شد.

وی افزود: سد نرماب اولین فاینانس داخلی کشور در زمینه سد سازی بوده است.

وی بیان داشت: مقرر شده است با اعتبارات دولتی و مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق تهاتر نفت توسط قرارگاه خاتم الانبیا بخشی از اعتبارات سد نرماب تامین شود.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به کاهش ۲۰ درصدی منابع آب زیر زمینی در استان، باید اراضی که از لحاظ تامین آب به این منابع وابسته هستند ۲۰ درصد کاهش پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: کشت شالی با استفاده از منابع آب زیر زمینی ممنوع اعلام شده است.

وی در خصوص شیرین سازی آب دریای خزر اظهار کرد: تا کنون اب دریای خزر شیرین سازی نشده است.

حسینی ادامه داد: سازمان محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه بر جمع بندی مطالعات زیست محیطی تاکید فراوان دارند بنابراین نمی توان به سرمایه گذاری ورود کرد زیرا نظرات محیط زیستی ممکن است موضوع مالی را دچار تغییرات کند اما ما به دنبال انجام مذاکره برای پیشبرد  همزمان مطالعات زیست محیطی و خرید تضمینی آب هستیم.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز