اعطا تسهیلات ۱۰۰ میلیونی خرید جهیزیه بدون نوبت به زوجین جوان

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۱۲:۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۳۴۶۹۵۵
اعطا تسهیلات ۱۰۰ میلیونی خرید جهیزیه بدون نوبت به زوجین جوان
رئیس مجمع خیرین ازدواج جوانان کشور گفت: در کنار سایر خدمات تسهیلات خرید جهیزیه به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در قالب تعاونی مصرف برای زوجین بدون اینکه در نوبت باشند فراهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمد علی محمدی نیک در گفتگو با برنا ضمن تبریک هفته ازدواج اظهار کرد: تمرکز برنامه‌های حوزه ازدواج جوانان به جهت اینکه تبلور عینی تری به خود بگیرد در هفته ازدواج جوانان است.

وی افزود: مجمع خیرین ازدواج که برگرفته از مشارکت عمومی، ظرفیت‌های مردمی و ظرفیت های اجتماعی است با تدوین برنامه های مختلف ذیل  برنامه‌های ابلاغی دبیرخانه هفته ملی ازدواج جوانان ورزش و جوانان برنامه های متعددی را برنامه ریزی کرده است.

وی گفت: برگزاری جشنواره های ازدواج آسان که در این جشنواره ها زوجین جوان مراسم ازدواج خود را برگزار می کنند و زمینه برگزاری بدون تشریفات مراسم عقد و عروسی فراهم می شود.

محمدی نیک بیان داشت: در بحث تامین جهیزیه از ظرفیت خیرین که همیشه پای کار این موضوع و موضوعات مشابه بودند و همچنین بهره مندی از مسئولیت اجتماعی تولید کنندگان اقدام به تامین سبدهای متعدد جهیزیه در سطح کشور شده است که به تفکیک در اختیار استان ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: نشست با خیرین، تجلیل و قدردانی از خدمات خیرین شاخص در برنامه مجامع خیرین ازدواج استان ها قرار دارد.

وی افزود: بهره مندی از ظرفیت های دستگاه های مختلف برای موج آفرینی مثبت و ترویج فرهنگ ازدواج مد نظر قرار گرفته شد به طور مثال امامزادگان به سفره های عقد مجهز هستند که زوجین با بهره مندی از عنایات امام زادگان مراسم عقد خود را در این اماکن برگزار می‌کنند.

محمدی نیک ادامه داد: همچنین در تعاملی که با میراث فرهنگی و گردشگری برقرار شده است زوجین می توانند از فضا و بافت های سنتی موجود در شهرستان ها برای برگزاری مراسم عقد استفاده کنند.

وی گفت: توزیع بسته های فرهنگی و آموزشی و سفرهای زیارتی مشهد جهت بهره‌مندی از عنایات خاصه آقا امام رضا (ع) از جمله خدماتی است که در این هفته در اختیار زوجین جوان قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: معتقدیم خدماتی که به زوجین جوان ارائه می شود باید مستمر و ادامه دار بوده و در طول سال فراهم باشد.

وی افزود: ضمن اینکه مهم این است که جوانان در آستانه ازدواج تنها دغدغه و فکر انتخاب همسر مناسب داشته باشند و دغدغه هزینه‌های بالای برگزاری مراسم هزینه‌های بالای تامین جهیزیه نداشته باشند.

محمدی نیک افزود: در کنار این خدمات تسهیلات خرید جهیزیه به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در قالب تعاونی مصرف برای زوجین بدون اینکه در نوبت باشند فراهم است.

وی گفت: سامانه جامع خدمات ازدواج جوانان ظرفیت خیلی خوبی برای تجمیع خدمات و ایجاد بستر مناسب برای دسترسی سریع زوجین به این خدمات است.

وی افزود: به دلیل اینکه نیاز است ظرفیت تمامی استان‌های کشور و صنوف مرتبط با خدمات ازدواج جوانان، مراکز مشاوره و سمن‌های حوزه ازدواج جوانان را پای کار داشته باشیم، در حال بارگذاری اطلاعات در سامانه هستیم.

به گفته وی با راه اندازی این سامانه زوجین جوان اصطلاحا به سامانه ۱۱۸ خدمات ازدواج جوانان دسترسی خواهند داشت و زوجین می توانند بدون مراجعه حضوری با مراجعه به سامانه به خدمات مختلف ازدواج جوانان دسترسی داشته باشند.

وی یادآور شد: دوره آزمایشی این سامانه طی شده است اما برای اطلاع رسانی ملی باید این امکان در تمامی استان ها فراهم باشد که در حال شناسایی واحد های صنفی هستیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز