روند جزیره ای شورای شهر، گرگان را به مقصد گردشگری تبدیل نخواهد کرد

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۱:۳۸:۲۳
کد خبر: ۱۳۶۳۶۶۳
روند جزیره ای شورای شهر، گرگان را به مقصد گردشگری تبدیل نخواهد کرد
رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: تا زمانی که روند جزیره ای در شورا وجود دارد و با توجه به عدم وجود برنامه مشخص در پارلمان شهری گرگان به مقصد گردشگری تبدیل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی اکبر بصیر نیا رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان با حضور در دفتر خبرگزاری برنا ضمن تبریک هفته خبرنگار و تشکر از زحمات تلاشگران اهالی رسانه با تحریریه این خبرگزاری گفتگو کرد.

وی با اشاره به نبود درآمد پایدار برای شهر گرگان با توجه به ظرفیت های گردشگری این شهر اظهار کرد: از ابتدا به دنبال تدوین اطلس جامع گردشگری برای شهر گرگان بودیم، علی رغم اینکه این اطلس باید توسط میراث فرهنگی تنظیم شود اما این دستگاه نتوانسته در این زمینه موفقیت قابل قبولی را کسب کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا مهر ماه سال آینده بتوانیم اطلس جامع گردشگری را رونمایی کنیم.

بصیر نیا گفت: شهر گرگان به هتل ۵ ستاره نیاز ندارد زیرا مردمی که بین دو استان سیاسی(تهران) و معنوی (مشهد مقدس) تردد می کنند به دنبال استفاده از مکان های ارزان قیمت جنگلی، تفریحی و سنتی هستند. وی تصریح کرد: مشاهدات ما نشان می دهد که مسافران در محور ناهار خوران که مشخص است خانواده ای با درآمد بالا هستند اقدام به برپاکردن چادر می کنند، این موضوع نشان دهنده این نیست که آنها هزینه استفاده از هتل را ندارند بلکه می خواهند از فضای جنگلی بهره ببرند.

وی گفت: متاسفانه این موضوع که شهر گرگان به چه ظرفیت های اقامتی نیاز دارد به درستی بررسی نشده است.

وی بیان داشت: دو هتل در شهر مشهد حدود سه هزار تخت دارد اما در کل استان گلستان زیر ۴ هزار تخت وجود دارد که بسیار در این بخش دچار ضعف هستیم و متاسفانه نتوانسته ایم برای مسافران برنامه مشخصی تدوین کنیم.

بصیر نیا گفت: نبود المان گردشگری مشکل اصلی شهر گرگان است این در صورتی است که شهرهای مختلف ایران مانند اصفهان مشهد، یزد و اکثر شهرها یک یا چند المان گردشگری دارند که مسافر به دلیل وجود المان آن شهر را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کند.

به گفته وی با المان سازی می توان مسافر را در شهر ماندگار کرد و بعد از آن می توان ظرفیت های گردشگری و اقامتی و بومگردی را در نظر گرفت.

 بصیر نیا گفت: پس از ساخت شهربازی مدرن، بزرگترین بازار موزه هفت شهر، اولین سرزمین موج های آبی و غیره می توان درباره تعداد مراکز اقامتی مورد نیاز اظهار نظر کرد.

این عضو شورای شهر گرگان گفت: در حال حاضر با احداث تله کابین گرگان مخالف هستم این پروژه زمانی باید اجرا شود که شهربازی مدرن، بازار موزه هفت شهر و سرزمین موج های آبی احداث شود تا بار ترافیکی را از محور ناهار خوران خارج کند.

وی در ادامه گفت: شعار گرگان مقصد گردشگری تنها با نگاه یک نفر اتفاق نمی افتد.

بصیرنیا گفت: تا زمانی که روند جزیره ای در شورا وجود دارد و با توجه به عدم وجود برنامه مشخص در پارلمان شهری گرگان به مقصد گردشگری تبدیل نخواهد شد.

وی افزود: شهرداری باید پروژه های با درآمد پایدار شهر را به سرانجام برساند و از محل درآمد آنها در محلات حاشیه شهر با قوت بیشتر هزینه کند زیرا کار زیر بنایی در محلات نیازمند اعتبار است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز