برخی مدارس غیردولتی از عدم آگاهی والدین، سواستفاده می کنند

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۱۲:۴۵:۴۹
کد خبر: ۱۳۶۵۰۹۹
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: متاسفانه برخی مدارس غیردولتی از عدم آگاهی والدین، سواستفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ سیدرضا نظری در بازدید از خبرگزاری برنا با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: با توجه به تورم و از آنجا که اکثر ساختمان های مدارس غیردولتی استیجاری هستند، در سال تحصیلی آتی با افزایش  گاها ۵۰ الی ۶۰ درصدی مواجه شدیم که موجب نارضایتی والدین شده است.

وی افزود: متاسفانه برخی از مدارس غیردولتی از عدم آگاهی والدین سواستفاده و هزینه «فوق برنامه» را جز شهریه محاسبه می کنند این درحالیست که استفاده دانش آموزان از کلاس های«فوق برنامه» اختیاری است و خانواده ها الزامی برای حضور فرزندان در کلاس های «فوق برنامه» و پرداخت هزینه ندارند.

به گفته وی؛ هزینه «فوق برنامه» ( خارج از ساعت موظفی آموزش) باید با رضایت و اختیار والدین و طی قراردادی مجزا، دریافت شود و در غیر این صورت، تخلف محسوب میشود و چنانچه بازرسین یا والدین چنین تخلفی را گزارش کنند، با مدیر و موسس مدرسه متخلف برخورد خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه اکثر مدارس غیردولتی فاقد استحکام بنا هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر مدارس غیردولتی در استان، فاقد استحکام بنا مطابق با استانداردهای تعریف شده، هستند به همین منظور طی هماهنگی با اداره کل نوسازی مدارس استان تمامی مدارس غیردولتی برای فعالیت در سال تحصیلی آتی، ملزم به دریافت مجوز استحکام بنا شدند.

 مدیر کل آموزش و پرورش گلستان تاکید کرد: در سال تحصیلی آینده اجازه نمی دهیم دانش آموزان در مدارس فاقد مجوز استحکام بنا تحصیل کنند.

نظری ادامه داد: نظارت دقیق بر فعالیت مدارس غیردولتی در دستور کار و شرط اصلی ماست و چنانچه بازرسین در کار خود تخطی کنند، حتما برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام

                             

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز