تلاش دادگستری گلستان برای رفع موانع توسعه روستای «محمدآباد» گرگان

۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۰۸:۳۴:۳۱
کد خبر: ۱۳۹۶۲۲۸
تلاش دادگستری گلستان برای رفع موانع توسعه روستای «محمدآباد» گرگان
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگستری تمام تلاش خود را برای رفع موانع توسعه روستای «محمدآباد» گرگان به کار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ رئیس کل دادگستری گلستان و  دادستان مرکز استان در بازدید امروز از روستای محمدآباد که از روستاهای پیشرو کشور در اجرای طرح های نوین کشاورزی است، در نشستی با دهیار و اعضای شورای روستا مشکلات مربوط به توسعه روستای محمدآباد را بررسی کردند.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: نخستین مشکل اهالی پرونده قضایی درباره زمین های روستا بود که بنا شد یک جلسه سازشی با حضور طرفین برگزار و برای مصالحه تلاش شود.

وی افزود: دومین موضوع طرح شده در این نشست، اختلاف بر سر اجرای چند طرح در محدوده فرودگاه گرگان  بود که برای رفع آن به زودی در نشستی با حضور مدیر کل فرودگاه های استان و اعضای شورای روستا برای حل آن چاره اندیشی می کنیم.

وی ادامه داد: سومین موضوع طرح شده از سوی روستاییان مربوط به اختلاف بر سر ۲۵ هکتار از زمین های منطقه با ستاد اجرایی فرمان امام بود که این مسئله نیز با حضور مدیر این ستاد، رئیس دادگاه اصل ۴۹ و روستاییان بررسی و برای رفع آن تلاش  خواهدشد.

آسیابی با بیان این که روستای محمدآباد نمونه موفق همدلی و تعاون در کشور است، گفت: با اقدامات انجام‌ شده در این روستا، سرانه درآمد کشاورزان سه برابر میانگین کشوری شده است و همین توسعه از پدیده زمین‌خواری و تغییر کاربری زمین های کشاورزی در این منطقه جلوگیری کرده است. 

وی افزود: یکی از مهمترین محاسن الگوی کشت اهالی این روستا استفاده از آب‌های سطحی در امر کشاورزی از طریق ایجاد آببندان است و از آب‌های زیرزمینی  و چاه در این روستا برای کشاورزی استفاده نمی شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز