قرارداد واگذاری «النگدره» و «ناهارخوران» یک طرفه و به ضرر شهرداری است

۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ۱۰:۵۹:۳۵
کد خبر: ۱۴۰۶۵۸۰
قرارداد واگذاری «النگدره» و «ناهارخوران» یک طرفه و به ضرر شهرداری است
سخنگوی شورای شهر گرگان گفت: قرارداد منابع طبیعی برای مدیریت «النگدره» و «ناهارخوران» به ضرر شهرداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ زهرا نورا شامگاه شنبه در صد و پنجمین صحن رسمی شورای شهر گرگان در رابطه با لایحه شهرداری در خصوص قرارداد مدیریت پارک جنگلی ناهار خوران و النگدره اظهار کرد: در جزئیات قرارداد ارائه شده از سوی منابع طبیعی برای مدیریت دو پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران به مدت ۱۵ سال توسط شهرداری گرگان مواردی وجود دارد که به ضرر شهرداری و شهروندان است.

سخنگوی شورای شهر گرگان گفت: از مجموع ۳۴۰ هکتار عرصه جنگلی شهرداری تنها می تواند از ۶۳ هکتار بهره برداری کند اما در قبال آن باید مخاطرات زیادی را متقبل شود که این موضوع ناعادلانه و یک طرفه به نظر می رسد.

نورا گفت: در متن این قرارداد برای هر کدام از اعضای کمیسیون ۵ نفره متشکل از معاونت امور جنگل، معاون حفاظت امور اراضی، رئیس اداره حقوقی و ناظر طرح و رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، یک حق رای در نظر گرفته شده است اما  نماینده تام الاختیار شهرداری و رئیس شورای شهر هیچ حق رای در این رابطه ندارند.

سخنگوی شورای شهر گرگان، حضور مدیر کل منابع طبیعی در صحن شورا را در زمان تصویب این قرارداد غیرضروری عنوان کرد و گفت: باید ابتدا تغییرات لازم بر روی قراردارد اعمال و شورای شهر دوباره آن را بررسی و سپس در صحن شورا به رای گذاشته شود.

در نهایت پیشنهاد تشکیل جلسه شهرداری با منابع طبیعی و  مسکوت ماندن این لایحه تا صحن بعدی شورای شهر مصوب شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز