۸ هزار گلستانی داوطلب هلال احمر هستند

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۷:۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۴۰۸۲۶۰
۸ هزار گلستانی داوطلب هلال احمر هستند
غریب آبادی گفت: ۱۵۰ نفر از خیرین داوطلب در هشت ماهه امسال در قالب برنامه های فعالیتی و عمرانی و غیره هشت میلیارد و ۳۹۰ میلیون و ۴۱۰ میلیون ریال کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ قاسم غریب آبادی به مناسبت گرامیداشت هفته خدمات داوطلبانه اظهار کرد: روز جهانی داوطلب فرصتی برای ارج نهادن به خدمات چشمگیر داوطلبانی است که با مسئولیت پذیری خود، حسّ خوب انسانیت و نوع‌دوستی را در جامعه ترویج می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: شعار محوری روز جهانی داوطلب امسال به نام «همبستگی با کار داوطلبانه» نامگذاری شده است.

وی با اشاره به فعالیت های شاخص حوزه معاونت امورداوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان در هشت ماهه امسال، گفت: ۱۵۰ نفر از خیرین داوطلب در این مدت در قالب برنامه های فعالیتی و عمرانی و غیره بیش از هشت میلیارد ریال کمک کردند.

غریب آبادی از اجرای ۱۰ مرحله برنامه کاروان سلامت در روستاها و مناطق دورافتاده و کم برخوردار استان خبر داد و افزود: این برنامه با مشارکت ۲۲۹ نفر از پزشکان، پیراپزشکان، داوطلبان و پرسنل جمعیت هلال احمر و ارائه خدمات رایگان درمانی و بهداشتی به ۲ هزار و 500 نفر به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال اجرا شد.

وی ادامه داد: برنامه استانی نذرآب ۵ در روستاهای دورافتاده و کم برخوردار و درگیر چالش های آبی شهرستان های گنبدکاووس و مراوه تپه و ارائه خدماتی شامل؛ توزیع اقلام حمایتی، خدمات آبرسانی، خدمات سلامت محور و آموزشی به ۵۷۴ نفر به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون ریال اجرا شد. جمعیت استان در ۶ محله کم برخوردار حاشیه شهر در قالب طرح تحول و توانمند سازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور به عنوان متولی ارائه خدمات می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، اهدای ۳ هزار واحد خون توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر استان، ارائه کمک های حمایتی بلاعوض دارویی، درمانی و معیشتی به مددجویان بی بضاعت استان به ۶ هزار نفر به ارزش ۴۵ میلیارد ریال و معرفی ۸۱ نفر از متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه دارو و درمان به سازمان داوطلبان مرکز با مبلغ ۳۶ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام برشمرد.

غریب آبادی گفت: در این مدت یک هزار و ۱۵۳ نفر از ۱۲ بانک امانات تجهیزات پزشکی شعب استان بهره مند شدند.

وی افزود: جذب ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی جدید ۷۴۱ میلیون ریال برای بانک امانات تجهیزات پزشکی سطح استان از محل مشارکت خیرین، اجرای طرح ارمغان مهر با هزار بسته نوشت افزار به ارزش ۲ میلیارد ریال، جمع آوری داروهای مازاد مردم در قالب پویش مرهم زائر به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال با مشارکت شعب گرگان،علی آبادکتول و آزادشهر، برگزاری ۶۵ دوره آموزش عمومی داوطلبان برای یک هزار نفر از داوطلبان و اجرای پویش هلال رحمت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در جهت حمایت از افراد بی بضاعت جامعه با توزیع ۴ هزار سبد غذایی به ارزش ۱۷ میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

غریب آبادی اظهار کرد: تا کنون ۸ هزار عضو سامانه داوطلبان استان هستند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز