سال آینده بیش از ۹ میلیون اصله نهال در گلستان کشت می شود

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۰:۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۴۴۷۴۵۸
سال آینده بیش از ۹ میلیون اصله نهال در گلستان کشت می شود
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان: منابع طبیعی گلستان برای سال 1402 کشت 9 میلیون و 640 اصله درخت را در دستور کار دارد که از هم اکنون باید برای این هدف برنامه ریزی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ حمید سلامتی پیش از ظهر امروز در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: منابع طبیعی گلستان برای سال 1402 کشت 9 میلیون و 640 اصله درخت را در دستور کار دارد که از هم اکنون باید برای هدف برنامه ریزی انجام شود.

مدیر کل منابع طبیعی گلستان افزود: در گلستان چهار نهالستان با مدیریت منابع طبیعی وجود دارد که ظرفیت اسمی تولید نهال در آنها 2 میلیون اصله است اما ظرفیت آنها در سال آینده به 3 میلیون و 500 اصله نهال افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در سطح استان 60 نهالستان بخش خصوصی وجود دارد که عمده تولیدات آنها نهال های مثمر بوده اما بخشی از تولید آنها که حدود 5 میلیون اصله نهال است برای منابع طبیعی هم کاربرد دارد.

وی گفت: تمام نهال های تولید شده در نهالستان های با مدیریت منابع طبیعی و نهالستان های خصوصی بخشی در عرصه های منابع طبیعی و بخشی در توسعه فضای سبز کاربرد داشته و بخشی دیگر هم در زراعت چوب کاربرد دارند.

سلامتی گفت: در حال تنظیم تفاهم نامه با سایر دستگاه ها در جهت رسیدن به این هدف هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی، بخش های کشاورزی و غیر کشاورزی، بخش های صنعتی و خدماتی ملزم هستند 25 درصد عرصه هایی که برای طرح های مختلف به آنها واگذار می شود را به فضای سبز تبدیل کنند.

سلامتی گفت: تمام پتانسیل ها برای کشت درخت در حال بررسی است تا از این ظرفیت ها برای این اقدام مهم در سال آینده بهره بگیریم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز