گلستان به استان سرمایه گریز معروف شده است/ بدون حضور بخش خصوصی مشکلات حل شدنی نیست

۱۴۰۲/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۰:۱۸
کد خبر: ۱۴۵۴۴۱۳
گلستان به استان سرمایه گریز معروف شده است/ بدون حضور بخش خصوصی مشکلات حل شدنی نیست
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه گلستان به استان سرمایه گریز معروف شده است اما باید پذیرفت که بدون حضور بخش خصوصی مشکلات حل شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ غلامرضا منتظری در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: هدف از این نشست مروری بر شعار سال و بحث و تبادل نظر برای تحقق آن و همچنین مروری بر خبرهای امید آفرین حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در تحقق شعار سال باید به چند نکته مهم توجه کرد و همچنین باید بپذیریم که این شعار یک راهبرد تحول آفرین است.

وی با تاکید به اینکه برای تحقق شعار «مهار تورم رشد تولید» باید در دو حوزه ملی و استانی چاره جویی کرد، گفت: در بخش ملی باید دولت دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت اقتصادی به مردم ارائه دهد و بخش کوتاه مدت مبتنی بر اولویت ها و مسائل ضروری و اورژانسی مردم نظیر معیشت، ثبات در نرخ ارز و تثبیت قیمت ها در بازار باشد تا مردم طعم شیرین ثبات قیمت ها را بچشند.

منتظری با تاکید به اینکه برنامه بلند مدت دولت باید چشم انداز و قابلیت پیش بینی پذیری داشته باشد، گفت: در مقیاس ملی می توان فراخوان و پویش ملی در رابطه با ایده ها و طرح های مردم در مورد کنترل تورم و رشد تولید را مطرح کرد که در این صورت شاهد تقویت احساس مسئولیت اجتماعی در کشور خواهیم بود و به نوعی یک لبیک عمومی به درخواست مقام معظم رهبری شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه راهی به جز درمان این اقتصاد نداریم، تصریح کرد: به رئیس مجلس پیشنهاد دادم صاحبنظران و متخصصان بخش خصوصی را به مجلس دعوت کند تا با نمایندگان گفتگو کنند و داشته ها را بررسی تا از حاصل این هم اندیشی به یک مدل نجات بخش اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به تاکید قانون و تاکید مقام معظم رهبری باید به بخش خصوصی توجه کرد و دولت از تصدی گری فاصله بگیرد زیرا باید پذیرفت که بدون حضور بخش خصوصی مشکلات حل شدنی نیست.

منتظری تاکید کرد: باید چتر حمایتی دولت برای بخش خصوصی کاملا باز باشد تا حمایت و همچنین امنیت و پیش بینی پذیری را احساس کند که متاسفانه استان گلستان از این جهت در وضعیت خوبی قرار ندارد و به استان سرمایه گریز معروف شده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشتره به اینکه شعار پنجره واحد هنوز در حد شعار باقی مانده، تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی بخش خصوصی صدور مجوز ها است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز