نماد پتروشیمی گلستان در بورس باز شد

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۳:۲۸:۴۷
کد خبر: ۱۴۸۲۹۱۱
نماد پتروشیمی گلستان در بورس باز شد
رئیس کل دادگستری گلستان با اعلام اینکه نماد پتروشیمی گلستان در بورس باز شد، گفت: با هماهنگی و تعامل نمایندگان سه قوه در استان گلستان ، پتروشیمی گلستان برای ورود به مرحله آغاز عملیات اجرایی، آماده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حیدر آسیابی اظهار کرد: نماد پتروشیمی استان از امروز در بورس باز شد و سهامداران آن که عمدتا گلستانی هستند می تواند سهام و سهام جایزه خود را خرید و فروش کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: با باز شدن نماد پتروشیمی ،از امروز بخش اول این طرح که گام رفع موانع حقوقی بود به پایان رسید.

وی با بیان این که رفع موانع حقوقی پتروشیمی استان کارگروهی و تجربه موفق از تعامل و همراهی سه قوه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی برهمکاری قوا بود افزود: از آذر 1400 که رئیس قوه قضاییه در سفر استانی خود دستور پیگیری برای کمک به اجرایی شدن پروژه پتروشیمی گلستان را صادر کرد و  پس از آن با دستور رئیس جمهور در اسفند همان سال هم بر اجرایی شدن این پروژه تاکید شد، هماهنگی و تعامل بین  دادگستری استان، استانداری و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای به ثمر رساندن این پروژه آغاز شد که امروز پس از 16 ماه تلاش،شاهد  این گام بلند برای اجرایی شدن این طرح در استان هستیم و نشان داد در سایه تعامل وهمکاری کارهای نشدنی، قابل انجام است.

وی افزود: تبدیل پرونده قضایی پتروشیمی  به یک فرصت اقتصادی بزرگ برای استان گلستان نتیجه تلاش دستکاه قضایی استان با همراهی سایر مقامات استانی بود و دستگاه قضایی در راستای کمک به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به جای رسیدگی صرف به پرونده، آنرا به عنوان یک فرصت سرمایه گزاری تلقی کرد و با این دیدگاه نوک پیکان اقدامات خود را به  سمت از بین بردن موانع حقوقی و قضایی بُرد که پیگیری های مستمر نتیجه بخش بود.

کلنگ ساخت پتروشیمی گلستان 17 سال پیش با بیش از 90 هزار سهامدار به زمین زده شد اما پس از پیشرفت 20 درصدی ، بلاتکلیف رها شد و سهامداران آن در استان سرگردان شدند .

تکاپو برای احیای دوباره پتروشیمی گلستان ۲۵ آذر ۱۴۰۰ با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان آغاز و در سفر رئیس جمهور به گلستان نیز بر کمک به راه اندازی این طرح تاکید شد.

انتهای پیام

 

نظر شما