نرخ روند ازدواج در گلستان طی دوران کرونا افزایشی بود/ لزوم تبدیل ازدواج آسان به یک فرهنگ

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۲۱:۳۸:۴۲
کد خبر: ۱۴۸۳۱۱۷
نرخ روند ازدواج در گلستان طی دوران کرونا افزایشی بود/ لزوم تبدیل ازدواج آسان به یک فرهنگ
معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: در دوران شیوع کرونا نرخ روند ازدواج استان گلستان و کل کشور با افزایش روبرو بود اما پس از فروکش کردن این بیماری با آمار کاهشی در این زمینه مواجه شدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ حامد ملاحسنی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان اظهار کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان گلستان در سال گذشته شش جلسه با ۳۹ مصوبه برگزار کرد که از این تعداد ۳۴ مصوبه اجرا شد.

معاون امور جوانان افزود: متاسفانه در موضوعاتی مانند اشتغال، مسکن و حوزه های پژوهشی مصوبه ای نداشتیم.

وی گفت: همچنین در سال گذشته ۳۱ درصد مدیران کل در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان حضور پیدا کردند.

وی در ادامه بیان کرد: ماموریت هایی که دولت در امور جوانان به آن تاکید دارد توسط شهرستان ها پیگیری می شود که گنبد کاووس به همراه گالیکش، مینودشت، آق قلا و گرگان بیشترین امتیاز را درارزیابی ۹ شاخص به دست آوردند.

ملاحسنی در ادامه با اشاره به شورای مشورتی جوانان استان و شهرستان ها اظهار کرد: امسال بنا داریم بستر سازی خوبی که در ایجاد این شوراها شکل گرفته را در قالب مطالبه گری حوزه جوانان جاری کنیم.

معاون امور جوانان تصریح کرد: در آیین نامه ای که به فرمانداری ها ارسال شده حیطه اختیارات اعضا شورای مشورتی جوانان مشخص شده است.

وی در ادامه گفت: اگر نرخ روند ازدواج کشور را از سال ۹۲ تا ۱۴۰۱ بررسی کنیم به غیر از ۸ استان که نرخ نزولی آنها در حد میانگین کشور بوده است مابقی منطقه قرمز محسوب می شوند و گلستان رتبه یازدهم نرخ کاهش روند ازدواج را دارد.

وی یادآور شد: در دوران شیوع کرونا این آمار با افزایش روبرو بود اما پس از فروکش کردن این بیماری با آمار کاهشی در این زمینه مواجه شدیم.

ملاحسنی افزود: فرهنگ سازی ازدواج آسان و اقدامات ترویجی و تبلیغی در این زمینه می تواند آمار مربوط به ازدواج را به حد مطلوب تری ارتقا دهد.

وی در پایان متذکر شد: یکی از وظایف ستاد ساماندهی امور جوانان حمایت از طرح و برنامه های سازمان های مردم نهاد و مجموعه های مردمی است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز