رییس بهزیستی رامیان

۲۱۷معلول و سرپرست خانوار در در سال جاری در رامیان بیمه تامین اجتماعی شده اند

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۱۵:۳۶:۳۸
کد خبر: ۴۳۲۹۰۹
۲۱۷معلول و سرپرست خانوار در در سال جاری در رامیان بیمه تامین اجتماعی شده اند
رییس اداره بهزیستی شهرستان رامیان گفت 217معلول و سرپرست خانوار در در سال جاری در رامیان بیمه تامین اجتماعی شده اند و در مجموع سه هزار معلول و هشتصد زن سرپرست خانوار در شهرستان رامیان تحت پوشش اداره بهزیستی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی بای ظهر یکشنبه در گفتگویی با خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته ۸۵ درصد از دلایل مراجعین به مرکز کاهش طلاق این شهرستان معضل اعتیاد بود.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول سالجاری ۵۰ درصد از مراجعین به مرکز، به دلیل شبکه های اجتماعی و خیانت از طرف همسر است و این آمار روند رو به رشد آسیب های شبکه های اجتماعی را بازگو می کند.     

وی با بیان این مطلب که در شهرستان هزار نفر مستمری بگیر وجود دارد، تصریح کرد: مبلغ مستمری تعلق گرفته کفاف زندگی این افراد را نمی دهد و باید طرحی در جهت ارتقاء وضعیت معیشتی این افراد تهیه شود.  

بای در ادامه افزود: امسال ساخت ۲۵ واحد مسکونی برای معلولین و زنان سرپرست خانوار را در دستور کار داشته، همچنین ۲۵ فقره پرونده را برای دریافت وام به بانک مسکن معرفی و ارسال کرده ایم و پنج واحد مسکونی را برای خانوارهای دارای دو معلول در شهرستان ساخته و تحویل داده ایم.     

رییس اداره بهزیستی شهرستان رامیان در ادامه گفت: در سالجاری۲۱۷ معلول و سرپرست خانوار بیمه تامین اجتماعی شده اند و حدود ۳۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار روستایی نیز از محل اعتبارات بیمه روستایی و عشایری بیمه شده اند.     

وی خاطرنشان کرد: در طی یکسال گذشته بالغ بر ۸۰۰ مورد خدمات و لوازم کمک توان بخشی که شامل ویلچر ،سمعک عصا وغیره و همچنین ۴۲۰ میلیون ریال کمک های نقدی و غیر نقدی از طرف خیرین برای کمک به مددجویان جمع آوری شده است.   

وی بیان کرد: به ۳۰ نفر از مدد جویان این اداره نیز تاکنون حق بیمه کار فرمایی و خویش فرمایی پرداخت کرده ایم، ضمن اینکه در حال حاضر ۸۰۰ نفر دانشجو و ۷۰ خانوار دارای چند قلو تحت پوشش این اداره بوده ویا اینکه از آنها حمایتهای اقتصادی می شود.      

بای در پایان با اشاره به اینکه ۱۳ مرکز غیر دولتی در شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این مراکز در قبال دریافت یارانه به جامعه هدف خدمات ارائه میکنند که ۶ مورد در بخش اعتیاد، ۳مورد توانبخشی و ۴مورد آن در حوزه های اجتماعی فعالیت میکنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز