رئیس دادگستری گلستان:

راه اندازی دادگاه های تخصصی خانواده در گلستان

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۱۴:۴۶:۲۷
کد خبر: ۴۶۱۱۷۱
راه اندازی دادگاه های تخصصی خانواده در گلستان
دادگاه های تخصصی خانواده در گلستان راه اندازی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا،رئیس کل دادگستری گلستان گفت : این دادگاه ها با هدف اجرای ماده 1 قانون حمایت از خانواده در گرگان و گنبد کاووس آغاز به کار کردند.

هادی هاشمیان افزود : در این دادگاه ها حضور قضات مشاور زن، الزامی است و این افراد پس از جلسه رسیدگی ، سه روز فرصت دارند نظر کارشناسی خود را به صورت مکتوب و مستدل به دادگاه ارائه کنند.

وی ادامه داد : قاضی صادر کننده ی رای ، باید در دادنامه ی خود به نظر قاضی مشاور، اشاره کند و چنانچه با نظر وی مخالف است نیز باید دلیل آن را در رای خود ، ذکر کند.

هاشمیان خاطر نشان کرد: تشکیل دادگاه های تخصصی خانواده در حوزه های قضایی ، علاوه بر این که برای زنان به عنوان یکی از طرفین پرونده های خانواده ، آرامش بخش است به قضات نیز این امکان را می دهد تا برای رسیدگی به پرونده های خانواده و سوق دادن آن به سمت سازش طرفین ، بیشتر وقت بگذارند.

در گرگان با تغییرات جدید شعبه ی 12 حقوقی سابق تبدیل به یک حقوقی شد ، پرونده های شعبه ی 13 حقوقی به شعبه 8 حقوقی فرستاده شد و شعبه ی 3 حقوقی شعبه ی اول دادگاه تخصصی خانواده شد ، شعبه ی 7، 8 و شعبه ی اول به ترتیبب شعبه ی دوم ، سوم و چهارم دادگاه تخصصی خانواده شدند.

در گنبد کاووس هم شعب 6 و 7 دادگاه حقوقی به ترتیب به شعب تخصصی اول و دوم خانواده تبدیل شدند.

گلستان 18 حوزه ی قضایی دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز