استاندار گلستان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان؛

عدالت بنیانی، توازن در توزیع امکانات و نیروی انسانی است

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۱۳:۰۵:۱۰
کد خبر: ۴۸۲۵۱۹
عدالت بنیانی، توازن در توزیع امکانات و نیروی انسانی است
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت عدالت بنیانی در اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: عدالت بنیانی، توازن بخشی در توزیع ثروت، توزیع پروژه ها، امکانات و منابع انسانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا،دکتر حسن صادقلو در هجدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، تصریح کرد: عدالت بنیانی می تواند با ایجاد توازن، فاصله تاریخی شهرها و مناطق مختلف استان را از بین ببرد و استعدادها را شکوفا کند و کمیته عدالت بنیانی و توسعه مشارکت مردمی باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: نیاز است دستگاه های اجرایی در راستای عدالت بنیانی نسبت به سرمایه گذاری های گذشته تحلیل هایی داشته باشند و این پروژه ها را با آسیب شناسی دقیق مورد بررسی قرار دهند.

وی با اشاره به 28 طرح پیشنهادی و فرصت سرمایه گذاری در استان، یادآور شد: این طرح های پیشنهادی (pfs) با 12 هزار و 760 میلیارد تومان در بخش هایی نظیر آب، گردشگری، شیلات، راه و ... آماده شده و نیاز است این طرح ها به چند زبان زنده دنیا آماده شوند تا سرمایه گذاران کشورهای مختلف بتوانند با آگاهی کامل اقدام به مشارکت کنند.

استاندار گلستان گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای تسهیل و تسریع در امر سرمایه گذاری است و در این راستا پنجره واحد از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر صادقلو خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برای 19 دستگاه اجرایی پروژه هایی در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف شده ، نیاز است مدیران دستگاه ها به دنبال تامین مالی پروژه ها از طریق جذب منابع ملی و استانی باشند.

همچنین در هجدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به جایگاه استان در مباحث اقتصاد مقاومتی کشور، اظهار کرد: استان گلستان با کسب 180 امتیاز رتبه هفتم را در بین استان های کشور کسب کرد و این نشان از اهتمام تمامی دستگاه ها در اجرای اقتصاد مقاومتی در استان دارد.

حسین پیشقدم یادآور شد: در جلسه ای با دستگاه های اجرایی مقرر شد تلاش شود طرح ها و پروژه های استان به پیمانکاران داخل استان واگذار شود و البته آنها نیز شرکت های خوب و قدرتمند قابل رقابتی را تشکیل دهند.

همچنین در این جلسه مدیر کل اقتصاد و دارایی استان گزارشی از کمیته تامین و تخصیص منابع وهمچنین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گزارشی از اقدامات کمیته عدالت بنیانی و توسعه مشارکت های مردمی ارائه کردند و پیرامون آن بحث و تبادل نظر بین اعضا صورت گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز