سهمیه واکسن آنفلوآنزای استان کرمانشاه مشخص شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۱۲:۳۳:۵۸
کد خبر: ۱۰۵۶۵۲۰
سهمیه واکسن آنفلوآنزای استان کرمانشاه مشخص شد
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه سهمیه واکسن آنفلوآنزای استان کرمانشاه ۲۵۰ هزار دُز است، گفت: ورود واکسن آنفلوآنزا به استان مرحله به مرحله تا زمان تکمیل سهمیه ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ قباد محمدی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ۲۵۰هزار دُز سهمیه واکسن آنفلوآنزای استان کرمانشاه حدود ۱۰ هزار عدد برای توزیع در مرحله اول وارد استان کرمانشاه شده است.

محمدی با اعلام اینکه اولویت دریافت واکسن با افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، پیوندی، مادران باردار و سالمندان است، گفت: اکنون مشغول بررسی و اولویت‌بندی اولین گروه گیرنده واکسن آنفلوآنزا هستیم و زمان توزیع واکسن در ۱۰ روز آینده و اوایل پاییز است.

او با بیان اینکه تاریخ مصرف واکسن آنفلوآنزا حدود یک سال است و از سال پیش نیز هیچ واکسنی باقی نمانده است، اظهار داشت: واکسن‌هایی که دارای تاریخ سال قبل است قابل استفاده نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با اشاره به اینکه برنامه وزارت بهداشت برای توزیع واکسن در داروخانه‌های محدود و معین است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وزارت بهداشت درخواست کرده است که امکان توزیع واکسن در تمام داروخانه‌های استان فراهم گردد و در صورت موافقت این اتفاق خواهد افتاد در غیر اینصورت واکسن آنفلوآنزا در اختیار داروخانه‌های منتخب قرار می گیرد، ضمن اینکه اسامی و آدرس داروخانه ها توسط دانشگاه علوم پزشکی به اطلاع شهروندان می رسد.

محمدی افزود: تعدادی از واکسن های آنفولانزا به صورت رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد، این واکسن ها برای زنان باردار، افراد با بیماری های مشخص و پیوندی و کادر درمان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز