وضعیت اضطراری کرونا در ۹ استان تمدید شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۲:۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۸۵۵۰۲
وضعیت اضطراری کرونا در ۹ استان تمدید شد
دولت ژاپن تصمیم گرفته است تا برای مهار شیوع کرونا وضعیت اضطراری در توکیو و ۸ استان دیگر را تا ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) تمدید کند.

به گزارش برنا؛ قرار بود وضعیت اضطراری در هوکایدو، توکیو، آیچی، اوساکا، هیوگو، کیوتو، اوکایاما، هیروشیما و فوکوئوکا روز دوشنبه این هفته پایان یابد اما مقامات مربوطه تصمیم گرفتند تا این وضعیت را تا ۲۰ ژوئن، همزمان با موعد پایان وضعیت اضطراری در اوکیناوا، تمدید کنند.

دولت ژاپن همچنین تصمیم گرفت تا اقدامات سختگیرانه در مقابله با کرونا در استان های سایتاما، چیبا، کاناگاوا، گیفو و میه را تا روز ۲۰ ژوئن تمدید کند.

اقدامات سختگیرانه در استان های گونما، ایشیکاوا و کوماموتو تمدید نخواهد شد و طبق برنامه، روز ۱۳ ژوئن /۲۳ خرداد/ پایان خواهد یافت.

ادامه وضعیت اضطراری در ژاپن در حالی است که تعداد واکسن های کرونایی که تا کنون در ژاپن تزریق شده، از ۱۰ میلیون دوز فراتر رفته است.

بنا به اعلام دولت ژاپن، تا روز پنجشنبه، در مجموع ۱۰ میلیون و ۷۴۰ هزار دوز واکسن در سراسر کشور به مردم که عمدتا شامل کادر درمان و سالخوردگان می شود؛ تزریق شده است.

کونو تارو وزیر مسئول واکسیناسیون در جمع خبرنگاران گفت: نرخ واکسیناسیون از هدف تعیین شده از سوی نخست وزیر سوگا یوشیهیده مبنی بر انجام یک میلیون واکسیناسیون در روز عقب تر مانده است.

او افزود: مقامات بهداشت و درمان کشور با سه چالش حصول اطمینان از تهیه تعداد کافی واکسن، رسیدگی به مساله کمبود پرسنل با صلاحیت تزریق واکسن و متقاعد کردن جوانان برای دریافت واکسن روبرو هستند.

کونو همچنین گفت: در حال حاضر، دولت به اندازه کافی واکسن تهیه کرده است و تلاش می کند از کافی بودن تعداد پرسنل مراکز واکسیناسیون اطمینان حاصل کند.

او در پایان افزود : پس از اتمام واکسیناسیون تمام سالخوردگان، دولت باید بر کارزاری برای تشویق جوانان به دریافت واکسن تمرکز کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز