فواید شگفت انگیز ریختن نمک به شامپو

۱۴۰۲/۰۲/۲۴ - ۱۴:۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۲۳۶۰۶۲
فواید شگفت انگیز ریختن نمک به شامپو
اضافه کردن نمک به آب حمام میتواند به شما یک حمام واقعا آرامش بخش بدهد.

به گزارش برنا؛ برای حل مشکلات موهایتان می‌توانید به شامپویتان نمک اضافه کنید. همه ما از این واقعیت آگاه هستیم که نمک یکی از اجزای اصلی آشپزخانه ماست. ولی آیا می‌دانید که نمک دارای گنجینه‌ای از ویژگی‌های زیبایی پنهان و قدرتمند است که در حفاظت و بازیابی مو و پوست به شما کمک می‌کند؟

رهایی از شوره سر

شوره سر ذرات کوچکی از سلول‌های مرده پوست سر هستند و معمولا به دلیل کم بودن گردش خون پدید می‌آِند. نمک دریایی قابلیت این را دارد که گردش خون را در سرتان به جریان بیندازد. تنها کافیست موهایتان را به چند بخش تقسیم نمایید و مقداری از آن را روی جا‌های مختلف سرتان بپاشید. به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و سرتان را مثل همیشه بشویید.

رشد مو را زیاد می‌کند

نمک دریایی برای رشد مو عالی است. به افرادی که از ریزش مو رنج می‌برند توصیه می‌شود که آن را امتحان کنند تا به طور طبیعی مو‌های خود را درمان نمایند. پس قبل از راه‌های سخت و گران این راهکار را امتحان نمایید. مو‌های خود را مثل همیشه بشویید. یک قاشق غذاخوری نمک دریایی را روی سرتان بریزید و به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. دوباره سرتان را بشویید. هفته‌ای دو بار این کار را تکرار نمایید. سر ماه با نتیجه شگفت انگیز آن روبه رو خواهید شد.

چربی پوست سر و مو را کاهش می‌دهد

چربی سر و موی سر در نتیجه ترشح بیش از حد غده چربی می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این ماده معجزه گر این مشکل را حل کنید. دو قاشق غذاخوری از نمک را داخل شامپویتان بریزید و تکان دهید تا با شامپو ترکیب شود. برای شستن موهایتان از این شامپو استفاده نمایید. حتی بعد از اینکه یک بار این کار را انجام دادید نتیجه آن را خواهید دید. موهایتان سالم‌تر به نظر می‌رسد و چربی آن به طرز قابل ملاحضه‌ای کاهش می‌یابد.

می‌توانید از نمک در وان حمام استفاده کنید

اضافه کردن نمک به آب حمام میتواند به شما یک حمام واقعا آرامش بخش بدهد. نمک کثیفی و سموم را جذب کرده و پوست را به صورت عمیقی تمیز می‌کند. مواد معدنی موجود درنمک به بازگرداندن محافظ طبیعی پوست کمک می‌کند، به این ترتیب آب رسانی به پوست تسهیل می‌شود. همچنین به کاهش احتباس آب در پوست هم کمک می‌کند.

نمک به عنوان اسکراب نرم کننده بدن

نمک به عنوان یک نرم کننده طبیعی و ملایم، سلول‌های مرده پوست را از سطح پوست جدا می‌کند. نمک حاوی مواد معدنی است که به نرم شدن پوست و بازگرداندن آب آن کمک می‌کند. برای استفاده از آن به عنوان اسکراب بدن، ۳-۴ قاشق غذاخوری نمک را به نصف لیوان روغن نارگیل یا زیتون اضافه کرده و هم بزنید تا به صورت خمیری غلیظ و یکدست شود. حتی می‌توانید چند قطره از اسانس مورد علاقه تان را به این مخلوط روغنی اضافه کنید. از این اسکراب روی تمام بدن گذاشته و با اسفنج به صورت ملایم روی بدن بمالید. یا این که می‌توانید از دستان تان برای ماساژ این اسکراب به آرامی روی بدن استفاده کنید. بدن تان را با آب شسته و سپس از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید.

نمک به عنوان تونر صورت

نمک به پاکسازی منافذ پوستی و تعادل تولید چربی روی پوست کمک می‌کند. بنابراین، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. برای استفاده از نمک به عنوان تونر، یک قاشق غذاخوری نمک را با ۳ اونس آب گرم مخلوط نمایید، این محلول را به یک بطری دارای اسپری منتقل کرده و هم بزنید تا نمک کاملا حل شود. به صورت روزانه روی پوست خشک از این محلول اسپری کنید.

تونر: تونر یا به عبارت بهتر شاداب کننده، بعد از پاکسازی اولیه پوست مورد استفاده قرار می‌گرد. تونر‌ها باقیمانده اثرات مواد آرایشی و سلول‌های مرده را از روی سطح پوست پاک می‌کنند و باعث شادابی و طراوات پوست می‌شوند. باید توجه داشت تونر‌ها PH خون را متعادل می‌کنند و با بهبود گردش جریان خون در پوست، تضمین سلامت پوست را به ارمغان می‌آورند.

نظر شما
پرونده ویژه