گزارش شبکه یک روسیه از اجلاس جهانی جوانان کشورهای اسلامی با حضور یامین‌پور

۱۴۰۱/۰۶/۰۹ - ۱۲:۳۵:۲۵
کد خبر: ۱۳۷۱۱۹۳
گزارش شبکه یک روسیه از اجلاس جهانی جوانان کشورهای اسلامی با حضور یامین‌پور
شبکه ۱ تلویزیون روسیه در گزارش خود از اجلاس جهانی جوانان کشورهای اسلامی به موضوعات مطرح شده در این اجلاس و نقطه نظرات یامین پور معاون امور جوانان ایران اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شبکه ۱ تلویزیون روسیه در گزارش خود از اجلاس جهانی جوانان کشورهای اسلامی به موضوعات مطرح شده در این اجلاس و نقطه نظرات یامین پور معاون امور جوانان ایران اشاره کرده است که در ادامه این گزارش را می خوانید:

اجلاس جهانی جوانان کشورهای اسلامی از دو روز پیش با حضور نمایندگان حدود ۷۰ کشور در کازان پایتخت تاتارستان آغاز شد.

کازان امسال به عنوان پایتخت جوانان کشورهای اسلامی معرفی شده که بر همین اساس میزبان این اجلاس جهانی بود و افراد زیادی از جمله کارآفرینان، نمایندگان جامعه علمی، رهبران سازمان های جوانان و همچنین وزرا، سفرا و سر کنسول ها در این اجلاس حضور داشتند.

در مجموع نزدیک به ۳۰۰ نفر از کشورهای مختلف مثل الجزایر، بنگلادش، ایران، کامرون، لبنان، مراکش، پاکستان و... در پایتخت تاتارستان گرد هم آمدند تا در مورد مسائل مهاجرت گفت و گوی قومیتی و روندهای دیجیتال گفت و گو کنند.

تلگراف خوشامدگویی رستم مینیخانوف رئیس جمهور تاتارستان در جلسه عمومی قرائت شد که در بخشی از آن آمده است:  کشورهای جهان اسلام شرکای سنتی ما در حل بسیاری از مسائل مبرم در دستورکار منطقه‌ای و جهانی، در تلاش برای ایجاد نظم جهانی عادلانه تر و دموکراتیک هستند. مهم است که جوانان به طور فزاینده‌ای درگیر چنین تعامل سازنده‌ای چند وجهی باشند.

 وحید یامین پور معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران نیز در بخشی از سخنرانی خود در این اجلاس گفت: سالهاست که غرب و آمریکا تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده اند. اما این به هیچ وجه بر توسعه کشور ما تاثیری نداشت. اکنون جوانان ما امید دارند و دریافته‌اند که بدون حمایت غرب میتوان زندگی کامل داشت. اکنون جهان چند قطبی است. ما نمایندگان بیش از ۶۰ کشور اینجا جمع شده ایم و در مورد مسائل توسعه سیاسی و اقتصادی بحث خواهیم کرد.

یامین پور معاون امور جوانان کشورمان در حاشیه این اجلاس با طاها آیهان رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی وزرای جوانان روسیه و تاتارستان، معاون جوانان پاکستان و اندونزی و نماینده کشور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز