آمادگی کامل وزارت اقتصاد برای اجرای مالیات بر عایدی سرمایه

۱۴۰۲/۰۲/۱۳ - ۲۰:۵۲:۴۱
کد خبر: ۱۴۶۸۶۷۸
آمادگی کامل وزارت اقتصاد برای اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
طرح مالیات بر عایدی سرمایه یکی از طرح‌های موفقی است که با همکاری مشترک بین دولت و مجلس تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، هادی قوامی معاون امور حقوقی و مجلس وزیر اقتصاد درباره روند تصویب مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس، گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه در ابتدا طرح مجلس بود که وقتی «سید احسان خاندوزی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس این طرح را به شدت پیگیری می‌کرد.
وی اضافه کرد: وقتی خاندوزی برای وزارت از مجلس رای اعتماد گرفت و به دولت پیوست با توجه به پیگیری‌هایی که در مجلس هم انجام داده بود، در وزارت اقتصاد نیز با نظر مثبت این طرح پیگیری شد و طی همکاری سازمان امور مالیاتی، معاونت پارلمانی و نیز معاونت سیاست گذاری اقتصادی با کمیسیون اقتصادی مجلس و با انتقال نظرات وزارت اقتصاد به مجلس این طرح به سرعت پیشرفت و با تغییرات و اصلاحاتی، در نهایت تصویب شد.
قوامی همچنین تاکید کرد: دولت و به خصوص وزارت اقتصاد به عنوان متولی برای اجرای این طرح، آمادگی کامل دارند. بعد از بررسی طرح در شورای نگهبان و رفع ایرادات احتمالی در مجلس، مجموعه وزارت اقتصاد همه زیرساخت‌های لازم را برای اجرای آن از جمله پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را در اختیار دارد، در عین حال، سایر زیرساخت‌های مورد نیاز نیز تا آخر شهریورماه آماده می‌شود.
این مقام مسئول در وزارت اقتصاد تاکید کرد: طرح مالیات برعایدی سرمایه یکی از طرح‌های موفق و مشترک بین دولت و مجلس بود که می‌تواند اثر گذاری قابل توجه در جلوگیری از فرار‌های بزرگ مالیاتی داشته باشد.
گفتنی است، طرح مالیات بر عایدی سرمایه یکی از مهمترین برنامه‌های دولت و مجلس برای جلوگیری از فرار‌های بزرگ مالیاتی و کوتاه کردن دست سوداگران از بازار‌های مختلف از جمله مسکن، ارز، خودرو و نیز طلاست. این طرح می‌تواند سرمایه‌های کلان را که سبب اخلال در بازار‌های غیر مولد می‌شود از این بخش به سمت تولید هدایت کند.
لازم به ذکر است، این طرح در سوم تیرماه سال ۱۳۹۹ از سوی هیئت‌رئیسه مجلس اعلام وصول و آخرین اصلاحات کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ در آن طرح انجام شد، اما در سال ۱۴۰۱ به صحن علنی مجلس راه یافت. مالیات بر عایدی سرمایه در اواخر دی ماه و بهمن ماه سال گذشته در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت که نام آن به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی تغییر کرد ودر نهایت در هفته جاری به تصویب نهایی رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز