شور رضا(ع) شیعه و سنی ندارد؛

نمایش وحدت شیعه و سنی مردم قره تپه بهشهر در سایه پرچم ثامن الحجج

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۱۵:۰۳:۵۱
کد خبر: ۷۳۳۴۴۱
نمایش وحدت شیعه و سنی مردم قره تپه بهشهر در سایه پرچم ثامن الحجج
در شب ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، کاروان خادمین آستان قدس رضوی همراه با حمل پرچم متبرک امام رضا(ع) مورد استقبال پرشور و شعف مردم اهل تسنن و شیعه روستای قره تپه بهشهر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از شهرستان بهشهر، در شب ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، کاروان خادمین آستان قدس رضوی همراه با حمل پرچم متبرک امام رضا(ع) مورد استقبال پرشور و شعف مردم اهل تسنن و شیعه روستای قره تپه بهشهر قرار گرفتند.

گفتنی است مولوی یعقوبی در مراسم "رنگین کمان اقوام" که با حضور خادمین آستان قدس و مردم اهل تسنن و شیعه روستای قره تپه در مسجد خاتم الانبیا این روستا برگزار شد ضمن عرض تبریک ولادت و خیر مقدم گویی و خوشامد به خادمین کاروان زیر سایه خورشید، اظهار کرد: اهل بیت پیامبر(ص) و اولادشان برای تسنن و تشیع عزیز و گرامی‌ هستند.

وی افزود: امام رضا(ع) به خاطر رافت و مهربانی زیادی که داشت به امام رئوف شهرت دارد و زندگی پر افتخار این امام مهربانی ها در خصوص وحدت آفرینی، دارای محورهای متعددی است که می‌تواند الگو باشد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام سعید شیخی خاطرنشان کرد: مردم اهل تسنن و شیعه روستای قره تپه با استقبال کم نظیر خود، ارادتشان را نسبت به این امام رئوف و مهربان نشان دادند.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) امام بین المللی است، افزود: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) فقط مختص مسلمانان نیست بلکه برای غیر مسلمانان نیز هست چرا که این امام مهربانی ها، امام بین المللی است و همه از برکات، شفا و صیانت ایشان بهره مند می شوند.

خادم امام رضا(ع) با اشاره به وحدت مردم شیعه و سنی روستای قره تپه، عنوان کرد: وقتی بیرق متبرک این امام به روستای شما آمد نشان از حکمت الهی بود چرا که همه ما معتقد هستیم هیچ سنگی جابجا نمی شود مگر به اذن خدای متعال و همین وحدت مثال زدنی شماست که امروز ما بعنوان خادمین حرم رضوی در کنار شما خوبان هستیم.

به گزارش برنا، در پایان این مراسم یکی از خدام آستان قدس رضوی به مدیحه سرایی پرداخت و با نوای خود شور و شعف خاصی را در مسجد خاتم الانبیا قره تپه در میان مردم شیعه و سنی طنین انداز کرد و همزمان بسته های متبرک نمک بین مردم توزیع شد.

خبرنگار: فرزانه حسنی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز