امام جمعه همدان:

یک امت فرهیخته باید در همه جبهه ها قهرمان باشد

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۲:۴۷:۵۰
کد خبر: ۷۶۵۷۵۶
یک امت فرهیخته باید در همه جبهه ها قهرمان باشد
آیت الله محمدی یک امت فرهیخته باید در همه زمینه ها قهرمان باشد، تصریح کرد: ملت ایران قهرمانی خود را در عرصه دفاع از وطن و عرصه های همچون ورزش و علم به جهانیان اثبات کرده است

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، ظهر امروز مدیر کل و معاونین و کارکنان و جمعی از روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی و قهرمانان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با امام جمعه همدان دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ورزش بر همه زنان و مردان مسلمان واجب است افزود: حفظ جان و سلامت هر فرد به عنوان یک واجب شرعی به شمار می رود و رعایت سلامت فردی در دین مبین اسلام مکرراً سفارش شده است.

وی ادامه داد: هر چیزی که بر جسم، جان، روح و آبروی یک مسلمان ضرر داشته باشد «حرام» بوده و فرد گناه بزرگی مرتکب شده است، لذا همه ما باید در راستای رسیدن به جامعه‌ای سالم و پویا پیش‌قدم باشیم.

آیت الله محمدی اظهار کرد: همگانی کردن ورزش یکی از ضرورت های مهم در ایجاد جامعه ای سالم و با نشاط است و مردم باید نگاه جدی به فعالیت های ورزشی روزمره داشته باشند.

وی با باشاره به تاکید اسلام بر حفظ سلامت بدن گفت: در بسیاری از روایات آمده است که اگر نماز و روزه سبب آسیب رساندن به بدن شود باطل است پس این موضوع نشان می دهد چقد اسلام به موضوع سلامت و زیبای اندام فرد توجه دارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مسئولیت در ورزش بسیار سخت و سنگین است تصریح کرد: افرادی که در ورزش مشغول به فعالیت هستند وظیفه سنگینی بر عهده آنها است چرا که با سلامت جامعه سروکار دارند.

وی یک امت فرهیخته باید در همه زمینه ها قهرمان باشد، تصریح کرد: ملت ایران قهرمانی خود را در عرصه دفاع از وطن و عرصه های همچون ورزش و علم به جهانیان اثبات کرده است و خوشبختانه امروز ایران یکی از کشورهای پیشرفت در علوم مختلف می باشد.

در ابتدای این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان استان گزارشی از وضعیت ورزش استان و برنامه های هفته تربیت بدنی ارایه نمود.

رسول منعم با بیان اینکه ورزش یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با آسیب های اجتماعی است افزود: به فرموده مقام معظم رهبری ورزش ورزش دروازه صدور معنویت است و ورزش امروزه یکی از جذابترین شیوه های برای تاثیر گذاری برافکار عمومی و تبلیغات اقتصادی و فرهنگی در دنیا می باشد.

وی با بیان اینکه در کنار قهرمانی به دنبال اخلاق مداری در ورزش بوده ایم، تصریح کرد: پرورش روح در کنار جسم باید در کنار هم صورت گیرد و به همین دلیل با برگزاری یادوراه شهدا، احیای نماز در اماکن ورزشی، تقویت روحیه عفاف و حجاب و ایثار و شهادت و نماگذاری اماکن ورزشی سعی کردیم به اخلاق را در ورزش گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه ورزشکاران همدانی با کسب مدال های رنگارنگ در بازی های آسیای و پاراآسیایی 2018 اندونزی خوش درخشیدند افزود: خوشبختانه در مسابقات بازی‌های آسیایی 2018 که به میزبانی کشور اندونزی برگزار شد از استان همدان 8 ورزشکار، 2 مربی و 3 داور در کاروان اعزامی‌ایران حضور داشتند و توانستند هفت مدال با ارزش را در این رقابتها کسب کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: همچجنین در رقابت های پاراآسیایی 4 ورزشکار، یک مربی و یک همراه از استان همدان اعزام شدند که توانستند سه مدال طلا و یک مدال نقره در این رقابتها کسب کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز