رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان

توان لازم برای تبدیل علم به تکنولوژی را نداریم

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۹:۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۶۶۵۴۵
توان لازم برای تبدیل علم به تکنولوژی را نداریم
جعفری تصریح کرد: کشور ما از لحاظ وجود افراد تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در علوم مختلف کمبود ندارد بلکه خلأ موجود نبود توان لازم برای تبدیل علم به تکنولوژی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان همدان  اظهار کرد: علم وقتی به تکنولوژی تبدیل شود ارزش می‌یابد و قابل اجرا می‌شود وگرنه حتی اگر به همه یافته‌ها جهان دسترسی داشته باشیم اما استفاده بهینه از آن نشود، فایده‌ای ندارد. 

محمدرضا جعفری با بیان اینکه علم وقتی در اختیار صنعت قرار گرفت ارزشمند می‌شود، افزود: صنعت مبتنی به علم پویا رفاه را برای انسان به همراه می‌آورد.

وی تصریح کرد: کشور ما از لحاظ وجود افراد تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در علوم مختلف کمبود ندارد بلکه خلأ موجود نبود توان لازم برای تبدیل علم به تکنولوژی است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه این مشکل در کل کشور مطرح است، ادامه داد: دانشگاه‌های کارآفرینی و استارت‌آپ‌ها به دنبال کاربردی کردن علوم هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های ما اساتید مسیر نفوذ علم در صنعت را بیابند و به دانشجویان منتقل کنند.

جعفری با بیان اینکه سعی کردیم از امکانات دانشگاه در مجموعه صنعتی خود بهره ‎ببریم، گفت: البته هنوز به اهدافی که تعریف کرده بودیم نرسیدیم و باید خلأهای موجود را برطرف کنیم.

علم با نکاه اقتصادی به صنعت خدمت کند

وی اظهار کرد: مهندسی باید همراه با در نظر گرفتن جوانب اقتصادی صورت گیرد و اگر یک مهندس کالایی را با هزینه تمام‌شده بالا و غیر قابل‌ رقابت تولید کنند در عمل خدمتی به جامعه نکرده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: تولید هر کالا باید به بهبود وضعیت مردم و کاهش هزینه‌ آنان منجر شود و طرح‌های دانشگاه‌ها باید از منظر اقتصادی توجیه داشته باشد.

وی تصریح کرد: مشکل امروز ما این است که دانشگاهیان نمی‌توانند طرح‌ها را اقتصادمحور به‌پیش ببرند.

جعفری افزود: برنامه ریزان برای دانشگاه باید به‌گونه‌ای عمل کنند که فارغ‌التحصیلان بتوانند از علم در راه بهبود تکنولوژی استفاده کرده و در پویایی اقتصاد کشور مؤثر باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز