مدیرکل ورزش و جوانان استان در جلسه بررسی عملکرد هیئت وزنه برداری:

استارت المپیاد استعدادیابی سال آینده خراسان جنوبی در ماه جاری

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۲:۵۳:۵۷
کد خبر: ۸۰۳۱۷۶
استارت المپیاد استعدادیابی سال آینده خراسان جنوبی در ماه جاری
وی بیان کرد: المپیاد سال آینده در ماه جاری استارت خواهد خورد و شناسایی استعدادها و نخبگان مهمترین اولویت ما است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، کارگروه تخصصی بررسی ساختاری و عملکردی هیئت وزنه برداری خراسان جنوبی در اتاق بازرگانی بیرجند به ریاست مهران سرپرست مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شد.

تفویض اختیارات به معاونان را یکی از مهمترین کارهاست

مهران سرپرست مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تفویض اختیارات به معاونان را یکی از مهمترین کارهای مدیریتی دانست و بیان کرد: چرا مدیرکل باید پشت درب های بسته تصمیم گیری کند. وی افزود: در 40 ساله انقلاب 140 سالن ورزشی در استان ساخته و در حال ساخت است.

سرپرست با تاکید براینکه تفکرات سنتی را باید از ورزش حذف کرد بیان کرد: سال 95، 3 میلیارد و 300 میلیون تومان از ردیف اعتبارات ابلاغی در استان توزیع شده است که خراسان جنوبی در همان سال و سال گذشته جایگاه 27 را دارد و هیات ورزشی نتوانستند از اعتبارات به درستی استفاده کنند. سرپرست گفت: اعتبارات از نسبت به سال گذشته نصف شده است.

85 درصد از کسانی که در حوزه ورزش فعالیت می کنند درآمد مالی ندارند

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: 85 درصد از کسانی که در حوزه ورزش فعالیت می کنند درآمد مالی ندارند و فقط مسئولیت اجتماعی و علاقه خودشان را انجام می دهند و ما از نوع افراد در خراسان جنوبی تشکر می کنیم. سرپرست با بیان اینکه در توسعه ورزش و کسب مدال همه ما سهم داریم افزود: سهم ما در ورزش ملی باید افزایش پیدا کند. وی تصریح کرد: تعیین اخلاق و صلاحیت ورزشکاران و مربیان وظایف دستگاه های ذی ربط است و هیچ فردی حق ندارد درب سالنی را ببندد به علت انحراف اخلاقی که او تشخیص می دهد. سرپرست خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت ها همچون پیشکسوتان ورزشی استفاده کنیم چرا که اگر پیشکسوتی در هیئت نباشد آن هیئت نیست.مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از افزایش 30 درصدی ورزشکاران سازمان یافته و جذب خیرین ورزشی خبرداد و بیان کرد: خراسان جنوبی در این دو حزوه جزء برترین های کشور است.

ورزش خراسان جنوبی در سال های 1399 و 1400 جزء برترین های کشور خواهد شد

سرپرست تاکید کرد: ورزش خراسان جنوبی در سال های 1399 و 1400 جزء برترین های کشور خواهد شد و دوران شکوفایی آن است. وی با تاکید براینکه تفکرات قدیمی و مدیریت انحصاری برخی از افراد است که به ورزش استان ضربه می زند خاطرنشان کرد: برخی از مدیران هیات استان فکر می کنند کار درستی انجام می دهند همچون هیئت بستگتبال آقای حسن رضا خزائی جزء برترین های بسکتبال ایران است اما هیچ خروجی در هیئت نیست.

اختلافات بین ورزشکاران و مربیان مانع جذب ورزشکاران جدید می شود

مهران پور معاون امور ورزش خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: اختلافات بین ورزشکاران و مربیان و برخی از پیشکسوتان در کلیه هیات ورزشی استان لطمه زده است. وی با اشاره به اینکه در ورزش قهرمانی خراسان جنوبی در بین 12 استان رتبه آخر دارد افزود: گاهی اوقات باید شورای حل اختلاف ورزشکاران را تاسیس کنیم. مهران پور گفت: هیئت وزنه برداری برخی از کمیته ها همچون پیشکسوتان ندارد. وی با تاکید براینکه برخی اختلافات مانع جذب ورزشکاران شده است عنوان کرد: وزنه برداری در سطح ملی جایگاه ویژه ای دارد که می توانیم در استان این ورزش را به خوبی نمایان کرد. او ادامه داد: نباید به حاشیه ها ورزشی ورود پیدا کرد و به توسعه ورزش باید فکر و رایزنی کرد.

راه اندازی جشنواره های خانوادگی وزنه برداری

غلامی مقدم رئیس گروه توسعه ورزش روستایی و همگانی خراسان جنوبی بیان کرد:در حوزه فرهنگسازی و همگانی هیئت وزنه برداری اقدامی انجام نداده است. وی با بیان اینکه راه اندازی جشنواره های خانوادگی می تواند ما را به هدفمان نزدیک کند افزود: سابقه خوبی که این ورزش در شهرستان وجود دارد می توانیم به هدفمان برسد.

بودجه هیئت وزنه برداری

مرادی زاده کارشناس مالی هیات ورزشی در اداره کل ورزش استان نیز در این مراسم گفت: در بیرجند 4 میلیون تومان و شهرستان قاین 3 میلیون و هیئت استان 36 میلیون تومان  از محل 27 صدم درصد قانون بودجه اعتبارات سال 96 بوده است. و در سالجاری 10 میلیون تومان به حساب هیات وزنه برداری استان واریز شده است.

 کاهش آمار ورزشکاران وزنه برداری

جعفری کارشناس آمار اداره کل نیز در این جلسه از کاهش آمار ورزشکاران مرد خبرداد و بیان کرد: از اعزام ورزشکاران به مسابقات کرج، لرستان بوده است. وی افزود: سال گذشته 42 نفر و امسال 36  ورزشکار ساماندهی شده داریم.

رایزنی با آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد

کهنسال کارشناس امور مشترک هیات ورزشی استان نیز در این مراسم بیان کرد: ترویج این ورزش در آموزش و پروش استان می توانیم بیشترین مدال را در کمترین زمان کسب کنیم. وی با بیان اینکه در حوزه بانوان ورزشکاران وزنه برداری ما نگاه ویژه ای داشته باشیم می توانیم با استان های دیگر رقابت کنیم.

 از نظر آموزشی خیلی ضعیف هستیم

محمدپرست مسئول کمیته آموزش هیئت وزنه برداری خراسان جنوبی بیان کرد: از نظر آموزشی خیلی ضعیف هستیم. وی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریتی اگر وارد حاشیه ها شود انرژی مجموعه را می گیرد ادامه داد: در حوزه آموزش وارد حاشیه های ورزشی استان نشدیم. محمدپرست خاطرنشان کرد: باید در یک مجموعه از افکار مختلف استفاده کرد تا به پیشرفت رسید.

وزنه برداران بدون کفش

فلاحت مربی وزنه برداری در شهرستان قاین نیز در این جلسه بیان کرد: تنها مشکل ما در شهرستان قاین تجهیزات وزنه برداری است وزنه برداران خوبی در شهرستان داریم که حتی برخی از آنها کفش و کمربند ندارند.

کسب 15 مدال در 47 سال گذشته

پوشیده رو مربی وزنه برداری استان نیز در این جلسه از کسب 15 مدال در 47 سال گذشته خبرداد و بیان کرد: برخی افراد در هیئت درب سالن را قفل می کنند و اجازه کار کردن به ما را نمی دهد. وی با بیان اینکه از رتبه 32 به رتبه 12 کشور آمدیم افزود: متاسفانه ما را پس زدند و متاسفانه معاون امور ورزش استان به ما وقت نمی داده است.

مصوبات: هزینه یک دوره مربیگری را اداره کل تقبل می کند و دومین مصوبه ارائه تسهیلات کم بهره و وام بالاعوض به تاسیس باشگاه بود. سومین مصوبه تقبل هزینه های آب و برق سالن های رزشی از سوی اداره کل است.

 

 

    

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز