معتمیدیان اولین استانداری که به روستاهای استان سفر کرد

با تمام توان برای رفع مشکلات روستاییان تلاش خواهیم کرد

۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۲۱:۲۰:۳۷
کد خبر: ۸۱۰۹۷۶
با تمام توان برای رفع مشکلات روستاییان تلاش خواهیم کرد
نهمین روز از دهه فجر روستای های شاخن، گازار، بویک و میریک از توابع شهرستان بیرجند میزبان محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، ناصری فرماندار شهرستان بیرجند و مدیران دستگاه های اجرایی بودند و از آخرین مسائل و مشکلات مردم آگاه و دستورات ویژه ای صادر شد.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی، نهمین روز از دهه فجر روستای های شاخن، گازار، بویک و میریک از توابع شهرستان بیرجند میزبان محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، ناصری فرماندار شهرستان بیرجند و مدیران دستگاه های اجرایی بودند و از آخرین مسائل و مشکلات مردم آگاه و دستورات ویژه ای صادر شد.

 

روستای مهمویی اولین روستایی بود که استاندار وارد آن شد و در بدو ورود مورد استقبال مسوولان و مردم روستا قرار گرفت. محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در مردم روستایی مهمویی گفت:خوشبختانه یکی از قطب های محصولات راهبردی استان در این منطقه صورت میگیرد. وی بیان کرد: ما تلاش بر رفع مشکلات روستایی مهمویی خواهیم داشت و به فرماندار دستور داد تا در مدت 10 روز مشکلات احصا و برای رفع آن تامین اعتبار شود. استاندار تاکید بر فرآوری محصولات راهبردی استان توسط مردم کرد و گفت: ماهم به مردم کمک می کنیم تا فرآوری و بسته بندی محصولات توسط مردم انجام شود تا عواید بیشتری نصیب روستاییان قرار گیرد.

 

 

فرآوری زرشک در روستای گازار الگوی استان شود

روستای گازار قطب تولید زرشک استان دومین ایستگاه سفر یک روزه استاندار خراسان جنوبی بود که وی در جمع مردم روستای گازار از توابع شهرستان بیرجند بیان کرد:  مردم بسیار سخت کوشی در این حوزه داریم که جمعیت این منطقه مولد محصولات راهبردی استان می باشد. محمدصادق معتمدیان افزود: یکی از نگرانی هایی که داریم این است که درآمدها در جیب دلالان میرود اما زحمتش را کشاورز میکشد. وی خاطرنشان کرد: فرآوری محصولات راهبردی استان در این  روستا باید به عنوان الگو در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

استاندار با بیان اینکه توطئه های دشمنان در طول 40 سال در ایران مشهود است خاطرنشان کرد: روستایی گازار یکی از مناطق شهیدپرور استان همچون شهید ناصری است.

معتمدیان با تاکید براینکه مشکلات اولویت دار باید مورد بررسی قرار گیرد بیان کرد: تنها کشوری که در جهان استقلال دارد ایران عزیزمان است که کشورهایی استکباری سعی در بر هم زدن این نظام و مردم دارند. وی تصریح کرد: بعد از انقلاب برق، آب شرب، گاز را به طور کامل در خراسان جنوبی داریم که بیمارستان و اورژانس ها هم افزایش یافته است. وی خاطرنشان کرد: علی رغم تمام محدودیت های اقتصادی در کشور نظام جمهوری اسلامی هدفش را بر محرومیت زدایی گذاشته است.  استاندارگفت: به دنبال حل مشکلات به صورت کارشناسی شده هستیم و ناظرینی را در استاندار مشخص کردیم و مصوبات سفر را رصد می کنیم.

 

 

وظیفه ما به رسیدگی به تک تک مشکلات مردم است

استاندار خراسان جنوبی نیز در جمع مردم روستایی بویک بیان کرد: با استفاده از ظرفیت منابع ملی به دنبال رفع مشکلات محلات و مکان های کمتر برخور دار هستیم. معتمدیان افزود: وظیفه ما این است که به مشکلات تک تک مردم روستا رسیدگی کنیم. وی بااشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی 5 هزار رو 600 کیلو متر جاده آسفالته انجام شده است گفت: تامین گاز در روستاها یکی از اولویت های نظام و حاکمیت است و وضعیت برخی از شهرستانها در تامین آب بسیار با مشکلات جدی تری درگیر هستند. وی بیان کرد:برای جلوگیری از خام فروشی محصولات راهبردی روستا و درخواست های مردم تلاش خواهیم کرد. وی نارضایتی را یکی از راهکارهایی دشمن دانست و گفت: کشورهایی منطقه اگر درگیری را ایجاد کنند مطمئناً پایان دهنده درگیری یا جنگ نخواهند بود. استاندار خاطرنشان کرد: ایران مرزهایی خود را در سواحل مدیترانه ایجاد کرده است

 

 

با تمام توان به دنبال حل مشکلات مردم خواهم بود

روستای شاخن شاهرا روستاهای شهرستان بیرجند و شهرستان قاین است که استاندار در جمع مردم روستایی شاخن از مهاجرت معکوس این روستا تقدیر و تشکر کرد و گفت: طی سالهای انقلاب اسلامی و دولت های مختلف خدمات خوبی برای مردم انجام داده اند. وی بیان کرد: نهضت گاز رسانی ایران در جهان بی سابقه بوده و با افتخار اعلام می کنیم که تا پایان سال آینده 80 درصد از شهرهایی خراسان جنوبی گاز رسانی خواهدشد. معتمدیان خاطرنشان کرد: علی رغم تمام دست اندازهایی که کشورهایی استکباری برای ایران به وجود آورده اند اما نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتدار با توسعه کشور پرداخته است. استاندار عامل ترس رژیم صهیونیستی را وجود مرز ایران در جوار این رژیم دانست و گفت: عربستان کودک کش هم از ترس سر صدا می کند. استاندار خاطرنشان کرد: این فشار های اقتصادی برای هر کشوری غیر قابل تحمل دانست و ادامه داد: یکی از افتخارات نظام ایران مردمی بودن آن است. وی گفت: فتنه های قومی مذهبی که در 40 سال گذشته راه انداختند با کمک مردم خنثی شد و تک تک ما برای درک شرایط موجود همراه با سیاست های نظام و گذر از  پیچ تاریخی به سلامتی عبور خواهیم کرد. استاندار تاکید کرد: طبق زمان بندی مشخص مطالبات مردمی رصد و رفع می شود و قول می دهم که با تمام توان پیگیر مطالبات مردم هستیم. استاندار با بیان اینکه در خراسان جنوبی برای تامین زیرساختها  نیاز به اعتبار چندبرابری نرم کشور داریم بیان کرد: وظیفه حاکمیت است که روستاییان را حمایت و زیرساخت ها را برایشان تامین کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز