معاون اقتصادی استاندار یزد:

لزوم خودباوری اقتصادی و کارآفرینی بر مبنای تکمیل زنجیره تولید/ توسعه همه جانبه به ایفای نقش بانوان و جوانان وابسته است

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۸:۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۱۳۴۲۲
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد توجه به خودباوری اقتصادی و کارآفرینی بر مبنای تکمیل زنجیره تولید را از ضرورت های پیش روی کشور دانست و بیان کرد:توسعه همه جانبه به ایفای نقش بانوان و جوانان وابسته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، نشست بانوان فعال در حوزه اقتصادی و اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور «محمدعلی طالبی» استاندار یزد،«علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار،« فاطمه دانش یزدی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد و جمعی از مسئولان این حوزه در سالن کوثر برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت:توجه به ایفای نقش بانوان و جوانان در زمینه  اقتصادی با تاکید بر مولفه های اقتصاد مقاومتی از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری و برنامه های شاخص دولت تدبیر و امید است.

«علی زینی وند» افزود:بیانیه گام دوم که همزمان با شکوه چهل سالگی انقلاب از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد نقشه راهی موثر و روشن است تا بتوانیم با مرور گذشته،تکیه بر افتخارات ملی و ترسیم آینده در مسیر رفع مشکلات و تحقق فرصت هایی بهتر گام برداریم.

زینی وند بیان کرد: یزد استانی بهره مند از ظرفیت خلاقیت ،سازگاری با  مشکلات طبیعت و الگوهای شاخص اجتماعی و اقتصادی در سطح دنیاست و ضروریست این سرمایه ها به عنوان پشتوانه توسعه اثربخش مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی اظهار داشت:کشور ایران در وضعیت پنجره جمعیتی قرار دارد و اکثریت نیروهای فعال را جوانان تشکیل می دهند که سال هاست نسبت به حضور جوانان و بانوان در عرصه اقتصاد و تولید غفلت شده و  خوشبختانه با رویکردهای جدید تلاش برای ارتقا این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

معاون اقتصادی استاندار یزد گفت:مدرک گرایی، بخشی نگری،نظام اداری گسترده  و دولت محوری در حوزه اقتصادآفت هایی هستند که کشور را با آسیب مواجه ساخته اند و با  توسعه نگاه فنی و حرفه ای در استان برآنیم مهارت آموزی  جایگزین مدرک گرایی شود.

زینی وند با اشاره به  اهمیت تقویت گفتمان دانش بنیان و فناور محور در عرصه تولید و اقتصاد افزود:بانوان و جوانان می توانند با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و رسانه های نوین مسئولان را با نگاه خود همراه ساخته و حرکت کشور به سمت مشاغل خُرد و خانگی را سرعت ببخشند.

وی  خاطرنشان کرد:موفقیت کسب و کار و ایجاد شغل در عصر حاضر بر ایجاد و تکمیل زنجیره تولید است و در این مسیر کشور از زیرساخت های خوبی برخوردار است و باید تلاش را بر اصلاح قوانین، جهت دهی دیدگاه ها و تقویت فرهنگ کارآفرینی متمرکز کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در پایان بیان کرد:در فضای فعلی اقتصادی و مشکلات تحمیلی از سوی دشمنان وظیفه داریم با تمام توان از کشور حمایت و دفاع کنیم و خودباوری اقتصادی و همبستگی ملی را سرلوحه امور قرار  دهیم تا بتوانیم در مسیر آینده سازی کشور به شکلی دقیق عمل نماییم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز