شعار تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری/ از حرف تا عمل

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۰:۲۸:۵۶
کد خبر: ۸۱۵۹۸۲
شعار تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری/ از حرف تا عمل
سرپرست اداره کل میراث ­فرهنگی، صنایع ­دستی و گردشگری استان سمنان گفت: شعار تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری به تنهایی و توسط یک اداره کل قابل تحقق نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ «مهدی جمال»  در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان سمنان بیان کرد: ترویج و توسعه گردشگری استان سمنان نیاز به مشارکت 42 دستگاه دولتی و بخش خصوصی دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت گردشگری استان بالاست، افزود: بیشترین میزان گردشگری استان سمنان در حال حاضر در زمینه ­های تاریخی و فرهنگی، طبیعت گردی، ماجراجویانه، روستایی وعشایری و تجارت و بازرگانی است و باید به حوزه سلامت و ورزشی مبتنی بر طبیعت سوق پیدا کند.

جمال، تعداد تاسیسات گردشگری استان سمنان را 232 واحد شامل هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی، رستوران  های بین راهی و ... عنوان کرد و گفت: در 10 ماهه امسال 472 هزار و 557 گردشگر در استان اقامت کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت یک هزار و 490 گردشگر خارجی در استان، اقامت کردند، گفت: بیشتر این گردشگران از کشورهای آلمان، ترکیه، ایتالیا، چین و هند به استان سمنان سفر کردند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کل اقامتی استان سمنان دو هزار و 748  تخت است، افزود: 65 درصد ظرفیت اقامتی استان در 10 ماهه امسال اشغال شد و بیشتر مربوط به اقامتگاههای بوم گردی و ارزان قیمت است.

جمال خواستار تعیین محور توسعه گردشگری استان با تعیین محصول گردشگری سلامت، ورزشی، طبیعت گردی و فرهنگی، آموزش نیروی انسانی شاغل در این صنعت و جوامع بومی و محلی برای برخورد مناسب با گردشگران ، توسعه زیر ساختهای فیزیکی  و فرهنگی و حرفه ای استان و بازاریابی محصول محور  و تعیین و تعریف بازار های مبدا سفر استان شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خواستار ارائه آمار و اطلاعات به روز دستگاههای اجرایی به این اداره کل، استفاده از صنایع دستی بومی استان و تقویت بودجه های ملی و استانی گردشگری شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان نیز در این جلسه خواستار برنامه ریزی هدفمند در حوزه گردشگری استان شد و گفت: گردشگری استان نیازمند یک برنامه عملیاتی روز شمار است.

«حشمت ا... عسگری» با تاکید بر تدوین طرح جامع گردشگری استان سمنان، خواستار انجام تبلیغات استان سمنان در استانهای مبدا سفر به استان شد.

وی با تاکید بر خرید صنایع دستی بومی استان توسط دستگاههای اجرایی، خواستار میزبانی هر چه بیشتر برنامه های ملی توسط دستگاههای اجرایی استان سمنان شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز