استاندار سمنان؛

دستگاه‌های ذی ربط از الان باید به فکر تامین آب مصرفی مردم در تابستان باشند

۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۱۴:۰۸:۳۲
کد خبر: ۸۱۷۵۰۹
دستگاه‌های ذی ربط از الان باید به فکر تامین آب مصرفی مردم در تابستان باشند
استاندار سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط از همین امروز باید برای تامین آب مصرفی مردم در تابستان برنامه داشته باشند و هیچگونه عذر و بهانه در این خصوص را نمی‌پذیرم.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛علیرضا آشناگر روز سه شنبه هفتم اسفند در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی محدودیت های جدی استان، بحث کمبود منابع آبی است.
وی افزود: با توجه به اقلیم گرم و خشک و بالا بودن نسبت تبخیر در استان، مشکل کمبود آب در استان با بارندگی‌ها بطور کامل حل نخواهد شد.
استاندار گفت: تعیین مدار گردش آب و تعیین نوبت دهی آبیاری و رهاسازی کامل آب در فصول زمستان باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: فعالیت تشکل های مردمی در حوزه مدیریت آب به شرط کاهش تکیه به دستگاه‌های دولتی کار مناسبی است که باید پیگیری شود.
رئیس شورای حفاظت از منابع آبی استان تصریح کرد: در استان که کمبود آب داریم و بارش‌ها هم به شکل رگباری و با نفوذ کم در خاک و سفره‌هاب زیر زمینی اتفاق می‌افتد باید آبخیزداری با جدیت پیگیری شود.
وی گفت: استفاده بهینه از آب‌های نامتعارف (آب‌های سطحی، باران، پساب و...) بویژه در شهرها می‌توانند کمک کننده باشد.
آشناگر با تاکید بر اینکه: از حالا باید دستگاه‌های ذی‌ربط باید برای تامین آب مصرفی مردم در تابستان اقدام و برنامه‌های‌شان را ارائه نمایند، اظهار داشت: هیچگونه بهانه‌ای در خصوص بوجود آمدن مشکل برای تامین آب در تابستان را نمی‌پذیرم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز