دخالت اطرافیان از عوامل اصلی طلاق در یزد است

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۴:۲۰:۰۹
کد خبر: ۸۲۳۴۰۹
دخالت اطرافیان از عوامل اصلی طلاق در یزد است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: متاسفانه دخالت اطرافیان، یکی از ۵ عامل اصلی در طلاق یزد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، محمدحسین رحیمی زاده  در نشست با معاون پژوهشی دانشگاه آزاد و اعضای هیئت علمی این دانشگاه، اظهار داشت: بر اساس قانون وظیفه پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضاییه نهاده شده است اما این وظیفه اجرایی نیست بلکه نظارتی و برنامه ریزی است، ولی به لحاظ وجود برخی از خلأ ها، قوه قضاییه و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به صورت مستقیم مباشرت در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دارند.

وی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را از مهمترین راهبردهای معاونت اجتماعی دانست و بیان کرد: در موضوع تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی در اولویت قرار گرفت و این آموزش‌ها از سربازخانه‌ها، دانشگاه‌ها و در پاره‌ای از موارد در دبیرستان‌ها با مقتضیات شرایط و سن اجرا شد که بازخورد این اقدام را باید در آینده ارزیابی شود.

وی تصریح کرد: طبق ارزیابی 4 مرکز مشاوره خانواده، در یزد، اعتیاد، بیکاری، آسیب‌های فضای مجازی و دخالت اطرافیان از مهمترین عوامل اختلافات خانوادگی است.

وی افزود: موضوع دخالت اطرفیان در یزد جزء پنج عامل اول دعاوی خانوادگی است، در حالیکه در بسیاری از استان‌ها چنین نیست، که باید این مسئله ریشه یابی گردد و پیوست آموزشی و فرهنگی برای آن تدارک دیده شود.

رحیمی‌زاده، ورود علمی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی را به غربال‌گری آسیب‌های اجتماعی خواستار شد و گفت: دستگاه قضایی انتظار دارد تا تحقیقات علمی و دانشگاهی، راه‌حل‌های مناسب جهت مقابله و برخورد با معضلات و آسیب‌های اجتماعی را تدوین و ارائه نماید.

وی افزود: باید پژوهشکده‌ای راه‌اندازی شود تا مسئولان اگر بخواهند برنامه‌ریزی انجام دهند بر مبنای پشتوانه علمی، آموزشی و دانشگاهی برنامه‌ریزی صورت گیرد و اجرای برنامه نیز در یک فرایند تعریف شده مدون صورت پذیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، تأکید کرد: اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه باید زیربنایی و اساسی باشد و از کارهای سطحی که صرفا پاک کردن صورت مسئله است اجتناب گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز