اجرای طرح فاضلاب شهری در استان سمنان

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۰:۴۹:۳۱
کد خبر: ۸۳۷۳۷۰
اجرای طرح فاضلاب شهری در استان سمنان
در چهار شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و مهدیشهر طرح فاضلاب شهری به منظور جمع آوری پسماند در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت : این طرح در بخش های مختلف استان سمنان پیشرفت خوبی دارد اما کامل ترین شهر استان در اجرای طرح فاضلاب شهری مهدیشهر است که تصفیه خانه آن از استانداردهای لازم برخوردار است.
امیر عبدوس افزود: تولید سالانه زباله به ازای یک نفر در استان 198 کیلو گرم و در مجموع 139 هزار تن است.
وی با بیان اینکه سالانه 804 تن زباله بیمارستانی در استان تولید می شود گفت: برخی از بیمارستان های استان دستگاه های بی خطرسازی زباله ندارند که با انتقال این زباله ها به بیمارستان های مجهزتر عملیات خنثی سازی انجام می شود.
وی سمنان را یکی از سالم ترین استان های کشور در زمینه آلایندگی هوا اعلام کرد و افزود: از‌مجموع 365 روز در سال گذشته هوای استان سمنان در 360 روز سالم بود.
وی تاکید کرد: هوای ناسالم پنج روز از سال 97 هم ناشی از گاز و مواد آلاینده صنعتی نبوده و بیشتر به دلیل ورود ریزگرد تنها در چند ساعت از شبانه روز بوده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان همچنین درجه کیفیت آب رودخانه های استان را خوب ارزیابی کرد و درباره علل رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش گفت : بررسی ها درباره علل این رانش ادامه دارد ولی کاهش پوشش گیاهی، شخم نامناسب اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز، برخی از فرضیه ها برای رانش زمین کالپوش بیان شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز