جشنواره استندآپ کمدی در دامغان برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۱۱:۲۹:۵۹
کد خبر: ۸۳۸۸۱۵
جشنواره استندآپ کمدی در دامغان برگزار می شود
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان از برگزاری جشنواره استند آپ کمدی "شوخی پردازی روی صحنه" در دامغان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حسین امینیان  در نشست هم اندیشی با حضور کارشناس هنری و مسئول کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر و نماینده شهرداری گفت: شهرستان دامغان میزبان اولین دوره برگزاری جشنواره استند آپ کمدی خواهد شد.

وی گفت: شروع این کار فرهنگی و هنری در ماه مبارک رمضان خواهد بود و علاقه مندان می توانند با ارسال آثار خود به دبیرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان در این جشنواره شرکت نمایند.

او با تاکید بر لزوم ایجاد و تقویت شور و نشاط اجتماعی در جامعه اظهار داشت: با توجه به نیاز جامعه و علاقه مردم نسبت به استند آپ کمدی جشنواره ای طراحی شده و از این طریق می توان استعدادها را کشف و در برنامه های فرهنگی و هنری از آنها استفاده و  برترین استعدادها را برای دوره های بالاتر تربیت کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان تاکید کرد: روایت و فرهنگ عامه یکی از مهمترین الویت های در اجرای استند آپ کمدی است و بازگو کردن و روایت می تواند تاریخ را برای همیشه ماندگار کند. 

استندآپ کمدی (Stand-up comedy) یا شوخی‌پردازی روی صحنه نوعی از کمدی است که در آن، اجراکننده بدون وجود دیوار چهارم و به‌صورت مستقیم با شنوندگان صحبت می‌کند.

این کمدی به طور معمول توسط یک نفر اجرا می‌شود. در این نمایش، کمدین با اجرای سریعی از داستان‌گویی، لطیفه و شوخی‌های کوتاه و گذرا و بداهه‌سازی‌هایی که جمع تماشاگران پذیرای آنها باشند، به انتقال مضامین می‌پردازد.

اجراکننده به طور معمول  سرنوشت مسائل و معضلاتی را که به‌طور بسیار مهم و جدی اجتماع کلی را درگیر خود ساخته به چالش می‌کشد، به این امید که باعث شگفتی و خندهٔ تماشاگران شود و مشکلات اجتماع را با لبخند تبدیل به آرامش کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز