مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان:

برگزاری نمایشگاه ها محرک اقتصاد است

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۱۴:۴۶:۵۹
کد خبر: ۸۳۹۹۸۷
برگزاری نمایشگاه ها محرک اقتصاد است
مهرداد یزدی گفت:بخش صنعتی، کشاورزی و حمایت ها از عواملی هستند که به نمایشگاه ها قابلیت می بخشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گلستان، مهرداد یزدی مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان از برگزاری هشتمین نمایشگاه و جشنواره گل و گیاه،صنایع وابسته، مبلمان شهری، فضای سبز و خدمات شهری و تجهیزات پارکی و همچنین دومین نمایشگاه طب سنتی و گیاهان دارویی از 10 تا 14 اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های گلستان خبر داد و اظهار کرد: در این نمایشگاه 46 غرفه از استان های گلستان، مازندران، اراک، تهران، سمنان، اصفهان، خراسان رضوی، اردبیل و شیراز حضور  دارند.

وی همچنین گفت: 25 شرکت فعال در این نمایشگاه شرکت کرده اند که 23 شرکت از استان گلستان و دو شرکت از استان های دیگر هستند، ضمن اینکه این شرکت ها جزو مشتریان وفادار ما می باشند.

یزدی تصریح کرد: این نمایشگاه در فضایی با وسعت 1500 متر مربع برگزار خواهد شد که نسبت به سال های گذشته 15 درصد رشد کمی و کیفی داشته ایم.

وی اظهار داشت: گل و گیاه، گل آرایی،فضای سبز شهری، خدمات شهری،طب سنتی، گیاهان دارویی، خدمات فنی مهندسی، کود سم و طراحی از زیر گروه های این نمایشگاه می باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه هر استان یک مرکز نمایشگاهی رسمی دارد، افزود: برگزاری این نمایشگاه ها میتواند مرکز تبادل و تجارت و محرک اقتصاد استان باشد.

یزدی با اشاره به اینکه شرکت نمایشگاه های بین المللی بخش خصوصی میباشد و به اندازه بخش دولتی و نیمه دولتی مورد حمایت قرار نمیگیرد، اظهار کرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گلستان عضو هیئت انجمن نمایشگاهی کشور می باشد.

وی ضمن بیان اینکه در کل کشور نظیر سالن نمایشگاه گرگان وجود ندارد، خاطر نشان کرد: بخش صنعتی، کشاورزی و حمایت ها از عواملی هستند که به نمایشگاه ها قابلیت می بخشند.

مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان همچنین از برگزاری کلاس های آموزشی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز در این نمایشگاه خبر داد.

وی یادآور شد: توسعه سرمایه گزاری در بخش گل و گیاه و گلخانه و گیاهان دارویی، ارائه راهکار ساخت مجموعه گلخانه و ترویج کاشت گیاهان دارویی، ارائه فرصت های حمایتی در استفاده کشاورزان و صاحبان صنعت گل و گیاه، ارائه راهکار  اشتغال رایی در صنعت گل و گیاه، روشهای ارتقا کمی و کیفی، ترویج فعالیت های علمی و کاربردی و برند سازی این صنعت به خصوص در عرصه گل و گیاه و گیاهان دارویی که زیرساخت آن در استان وجود دارد، از اهدافی است که میتوان از برگزاری این نمایشگاه به آن اشاره کرد.

یزدی همچنین گفت: درسال 95، 16رویداد و در سال 96، 16 و همچنین در سال 97 ، 14 رویداد در نمایشگاه بین المللی استان گلستان برگزار شد.

وی در پایان عنوان کرد: در روزهای وقوع سیل در استان گلستان حدود 700 خانواده که جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر بودند طی 19 روز در نمایشگاه بین المللی استان گلستان اسکان داده شدند و با کاهش آبگرفتگی به تدریج خانواده ها از نمایشگاه به محل زندگی شان منتقل می شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز