رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد:

روح مصرف کنندگی صرف از جامعه گرفته شود/ لزوم نهادینه سازی فرهنگ بهیافت

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۱۴:۲۵:۲۶
کد خبر: ۸۴۱۲۴۰
روح مصرف کنندگی صرف از جامعه گرفته شود/ لزوم نهادینه سازی فرهنگ بهیافت
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در همایش علمی آموزشی بهیافت هنرمندانه دورریختنی ها، بیان داشت: ما باید در گام نخست تولید زباله را در جامعه به حداقل برسانیم و روح مصرف کنندگی صرف را از جامعه گرفته و این فرهنگ را نهادینه کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در نخستین همایش علمی آموزشی بهیافت هنرمندانه دورریختنی ها که در آمفی تئاتر کتابخانه وزیری برگزار شد، با اشاره به اهتمام ویژه واحد آموزش شهروندی این سازمان در حوزه پسماند، اظهار داشت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اهتمام ویژه ای در حوزه مباحث آموزش شهروندی به خصوص در موضوع پسماند و دورریختنی ها ورود کرده است و برای بهبود وضعیت اسف بار تولید زباله و همچنین استفاده بهینه از آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در تلاشیم تا در گام نخست تولید زباله را در جامعه به حداقل برسانیم و روح مصرف کنندگی صرف را از جامعه گرفته و این فرهنگ را نهادینه کنیم. در این راستا ضمن دعوت از عموم شهروندان یزدی برای حمایت و همراهی در بهبود این معضل، از همت همراهان و همفکرانی که تا به امروز ما را در این امر یاری کرده اند قدردانی می کنم.

ملازینلی در ادامه با اشاره به نقش موثر اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگ سازی و ایجاد جریان فرهنگی در شهر، بیان داشت: تمامی اهالی فرهنگ و هنر باید نسبت به بهیافت زباله ها دغدغه جدی داشته باشند و با کلام، رفتار و توان هنرمندانه و موثر خود به این بهره کشی بی رحمانه نسبت به زمین پایان دهند و در همراهی با مردم، به این مهم، جامه عمل بپوشانند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با قدردانی از مشارکت و همکاری کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان استان و کتابخانه وزیری در برگزاری این همایش، خاطرنشان کرد: با افزایش هم افزایی و همیاری دستگاه های فرهنگی استان می توان بیش از پیش به بهبود وضعیت موجود در حوزه تولید زباله و رونق فرهنگ اصیل بهیافت در زندگی روزمره شهروندان امید داشت. در چنین شرایطی است که اگر قرار باشد در راستای حفظ سلامت خدشه دار شده زمین اتفاق فرهنگی بیفتد با این همکاری و همراهی بین مردم و دستگاه های فرهنگی استان محقق می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز