استاندار چهارمحال و بختیاری:

توجه جدی به نظام آموزش و پرورش رمز توسعه یافتگی جوامع است

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۰۹:۲۴:۴۹
کد خبر: ۸۶۰۷۸۰
توجه جدی به نظام آموزش و پرورش رمز توسعه یافتگی جوامع است
طاهر روشندل اربطانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور با اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان های برنا؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست با اعلام آمادگی در خصوص کمک به اجرای طرح جامع دانشگاه فرهنگیان در استان اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح  در قالب تفاهم نامه‌ای در اختیار مسئولان مربوطه قرار داده می‌شود و چنانچه در خصوص تأمین زیرساخت‌های لازم نیز مشکلی وجود داشته باشد در این خصوص هم کمک می‌شود.

اقبال عباسی ادامه داد: در خصوص ظرفیت سازی در دانشگاه فرهنگیان نیز آماده همکاری و کمک هستیم و در خصوص تعمیر، تجهیز و نوسازی مراکز آموزشی استان اعتبارات استانی لازم تخصیص می یابد.

وی تصریح کرد: با ایجاد این زیرساخت‌ها می‌توانیم دو برابر سهم موجود دانشجو جذب کنیم و این مهم نه تنها کمبود نیرو در استان را رفع می‌کند بلکه می‌تواند بعنوان یک حرکت توسعه‌ای الگویی برای سایر استان‌های کشور شود.

طاهر روشن دل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان روز چهارشنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نسبت به تربیت معلمان حرفه‌ای در سال‌های گذشته غفلت شده و این بی توجهی ما را با مشکل جدی در سال‌های پیش رو مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: هم اینک ۸۲۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه فرهنگیان مشغول تدریس هستند و نسبت استاد به دانشجو یک به ۵۷ است در حالی که این رقم در برنامه ششم توسعه باید یک به ۲۶ باشد.

روشن دل تصریح کرد: بر همین اساس رفع بحران کمبود معلم از سال ۹۶ با جدیت در دست بررسی قرار گرفت و چنانچه در این خصوص همکاری و تعامل در استان‌ها صورت نگیرد بی شک مهار و رفع آن در آینده بسیار سخت‌تر می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، توجه جدی به نظام آموزش و پرورش را رمز توسعه یافتگی جوامع دانست و گفت: این در حالی است که تربیت حرفه‌ای معلم در هیچ کجای جهان به شکلی که در کشور ما وجود دارد، نیست و بی توجهی نسبت به آن بی شک ما را در تربیت نسل‌های جوان با مشکل مواجه می‌کند.

روشن دل، نقش این دانشگاه را در تربیت معلمان کارآمد بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان مؤثرترین دانشگاه کشور است چراکه محصول این دانشگاه در کشور مشغول خدمت می‌شود و به تربیت فرزندان این مرز و بوم می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال دانشگاه فرهنگیان از مظلومترین مراکز آموزشی کشور است چرا که به شدت با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه است.

روشن دل در ادامه با اشاره به طرح جامع دانشگاه فرهنگیان از راهکارهای پیش بینی شده برای رفع چالش‌های این دانشگاه، خاطرنشان کرد: هر استانی می‌تواند با تخصیص زمین از اراضی ملی واحدهای و پردیس دانشگاه فرهنگیان استان خود را در یک محل تجمیع کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز