بزرگترین مرکز ارتز و پروتز جنوب کشور در شیراز افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۸ - ۱۶:۲۱:۳۷
کد خبر: ۸۶۳۸۱۶
بزرگترین مرکز ارتز و پروتز جنوب کشور در شیراز افتتاح شد
بزرگترین مرکز ساخت ارتز و پروتز جنوب کشور امروز چهارشنبه ٥ تیرماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار فارس آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های برنا؛ مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در مراسم افتتاح این مرکز با بیان اینکه مؤسسه ایثار فارس به لحاظ تجهیزات، امکانات و زیربنا رتبه یک کشور در بین مراکز ایثار را به خود اختصاص داده است، گفت: باید در قالب طرح‌های متعدد از این ظرفیت نهایت استفاده را داشت. تاکنون مراکز توانبخشی متعددی در کشور راه‌اندازی شده که کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین آن در استان فارس مستقر شده است.

محمدرضا پورحاج رضایی اظهار داشت: مرکز ارتز و پروتز، تأمین وسایلی مانند دست و پا و چشم مصنوعی را بر عهده دارد. این مرکز جامع تاکنون در استان فارس وجود نداشت و ایثارگران باید برای مسائل درمانی خود به استان‌های تهران یا اصفهان مراجعه می‌کردند و اکنون با راه‌اندازی آن، انتظار می‌رود ایثارگران جنوب کشور به این مرکز مراجعه کنند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار کشور یادآور شد: مرکز توانبخشی ایثار فارس همچنین در بخش‌های بینایی سنجی، شنوایی سنجی، کار درمانی و هیدروتراپی خدمات ارائه می‌کند.

وی در ادامه به دیگر ظرفیت‌های موسسه ایثار فارس اشاره و تصریح کرد: این موسسه هم اکنون در بخش‌های فرهنگی، ورزشی، اقامتی و هتلینگ و توان‌بخشی فعال است و به همین دلیل موسسه ایثار فارس در کشور منحصر به فرد شده است و مجموعه ورزشی این موسسه در بین مراکز ورزشی کشور از مراکز معتبر و ممتاز به لحاظ بهداشت آب محسوب می‌شود ضمن اینکه مجموعه هتلینگ ٥٢ سوئیتی از دیگر ظرفیت‌های این مجتمع است.

عباس نعمت اللهی مدیر مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار فارس نیز گفت: این مرکز فنی ارتوپدی در مساحت دو هزار و ٨٠٠ مترمربع پذیرای ایثارگران و عموم شهروندان استان فارس و نقاط مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه این مرکز متشکل از بخش‌های مختلفی است، افزود: بخش عمده خدمات مربوط به ساخت پروتزهای مصنوعی مانند دست، پا، کفش و پروتزهای وابسته و همچنین ارتزهای متعلق به جانبازان و معلولان است.

وی با تأکید بر اینکه اولویت خدمات‌رسانی ابتدا با جامعه ایثارگری است، گفت: البته به دلیل وسعت بالا و مجهز بودن این مرکز و همچنین تعامل با دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دیگر معلولان جنوب کشور هم خدمات ارائه خواهد شد.

نعمت اللهی اضافه کرد: با توجه به دستگاه‌ها، فضا، نیروهای فنی و پزشکان متخصص، این مرکز روزانه امکان ارائه خدمات به ٢٠ نفر و در طول سال ۷۰۰۰ نفر را دارا است.

وی تصریح کرد: با توجه به امکانات هتلینگ و اقامتی موسسه ایثار فارس، امکان اقامت برای ایثارگران در صورت نیاز در طول درمان فراهم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز