برخورد جدی با مفاسد اقتصادی و متخلفین حوزه اقتصاد و صنعت

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۱۳:۱۴:۴۶
کد خبر: ۸۶۴۱۶۰
برخورد جدی با مفاسد اقتصادی و متخلفین حوزه اقتصاد و صنعت
رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با مفاسد اقتصادی و متخلفین در حوزه اقتصاد و صنعت نیز برخورد جدی می شود.

به گزارش گروه استان های برنا؛ علی جمادی در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و تولیدی استان بوشهر با حضور اعضای شورای قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان بوشهر با حمایت همه جانبه حقوقی و قضایی از فرآیند تولید، اشتغال و جلوگیری از تعطیلی یا توقف فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی و فعالان در این عرصه و امنیت سرمایه گذاری و امنیت پایدار در جامعه تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش با اشاره به پیام روشنگرانه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 1398 به عنوان رونق تولید، تصریح کرد: استفاده ی مطلوب و حداکثری از ظرفیتهای دستگاه قضایی در تحقق رونق تولید و اشتغال، حمایت قضایی و هماهنگی بخش های مختلف با دستگاه های اجرایی ذیربط در راستای امنیت سرمایه گذاری، رفع موانع حقوقی قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر افزود: برنامه ریزی، پیگیری و هماهنگی در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کنندگان و فعالان اقتصادی با تعامل و تبادل نظر با مقامات دولتی و غیر دولتی در سطح استان، ارتباط منظم و مستمر با فعالان بخش خصوصی، بررسی مشکلات شرکت‌های سرمایه گذاری، بررسی بدهکاری مالی به بانک‌ها و توقیف شرکت‌ها و بررسی مبالغ باقیمانده از تسهیلات و راه‌اندازی مجدد شرکت‌ها، ایجاد هماهنگی در فعالیتهای مشاوره، کارشناسی و داوری متشکل از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و تعاون در جهت رفع اختلاف سرمایه گذاران و حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی مجاز و مشروع در استان از مهمترین وظایف پیش روی دستگاه قضایی می باشد.

با جرایم مالی و اقتصادی قاطعانه برخورد می شود

جمادی با بیان اینکه با مفاسد اقتصادی و متخلفین در حوزه اقتصاد و صنعت برخورد جدی می شود، خاطرنشان کرد: در رسیدگی به پرونده های مهم جرایم مالی و اقتصادی از جمله جرایم قاچاق و ارز و اخلال در نظام اقتصادی کشور تسریع می شود و قاطعانه با این قبیل جرایم برخورد می شود.

وی با اشاره به حمایت از سرمایه گذاری در استان در جهت رشد تولید و اشتغال بیان کرد: با توجه به اینکه کمیته حمایت از سرمایه گذاری تشکیل شده، امسال با برنامه ریزی و تلاش بیش از پیش امنیت سرمایه گذاری و تامین امنیت اقتصادی در چهارچوب قانون برقرار خواهیم نمود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر تاکید کرد: به رونق و فعال تر شدن شرکت هایی که فعالیت دارند کمک نموده و به شرکت هایی که نیمه فعال هستند نیز برای رفع مشکلات حمایت می کنیم.

علی جمادی عنوان کرد: در خصوص پرونده های اقتصادی که در مسیر تولید و اشتغال حرکت می کنند جهت جلوگیری از اطاله دادرسی تدابیر لازم به منظور تسریع در رسیدگی به دعاوی این قبیل پرونده ها اتخاذ شده است که به همین منظور شعب ویژه رسیدگی به پرونده های مهم اقتصادی در دادگستری بوشهر وجود دارد تا در اسرع وقت به این گونه پرونده ها رسیدگی گردد.

وی افزود: همچنین اهتمام ویژه‌ای در پیشگیری از وقوع ورشکستگی شرکت های تولیدی و اقتصادی خواهیم داشت.

زمینه تداوم فعالیت کارفرمایان و فعالان اقتصادی در چارچوب قانون ایجاد شود

رییس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و حمایتی حقوقی و قضایی و تامین امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری در چارچوب قانون زمینه تداوم فعالیت کارفرمایان و فعالان اقتصادی ایجاد شود.

جمادی بیان کرد: در حال حاضر بیکاری یکی از معضلات بسیار مهم در سطح جامعه است که با روان سازی مشکلات قضایی واحدهای تولیدی سعی خواهد شد که این روند کاهش پیدا کند.

وی یادآور شد: مشکلات و موانع بخش سرمایه گذاری علاوه بر اینکه هزینه هایی بر کشور تحمیل می کند، قدرت کار، تلاش و سرمایه گذاری را نیز از جامعه خواهد گرفت، لذا دستگاه قضایی با حمایت قانونی در کنار صنعتگران حضور داشته و از پیشنهاد و نظرات صنعتگران برای رفع مشکلات استفاده می کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز