تولید زباله در کهگیلویه و بویراحمد از استاندارد ملی و بین المللی بالاتر است

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۰:۲۲:۰۷
کد خبر: ۸۷۳۷۲۰
تولید زباله در کهگیلویه و بویراحمد از استاندارد ملی و بین المللی بالاتر است
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تولید زباله و پسماند در این استان به خصوص شهر یاسوج نسبت به استاندارد ملی و بین المللی بالاست.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ «محسن جعفری نژاد بسطامی» منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر اساس برخی آمارها سالانه حدود 400تن زباله و پسماند در این استان تولید می شود که البته این آمار دقیق نیست و پیگیرآمار دقیق تولید پسماند در استان هستیم.

وی اظهارکرد: در حال حاضر تفکیک در مبدا زباله در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم بلکه به صورت سنتی دفع می شوند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دفع بهداشتی زباله به صورت 100درصد در استان نداریم بلکه سایت پسماند در چند شهرستان استان از جمله یاسوج، گچساران و باشت محصوربوده، دارای ترانشه هستند، خاکپوشانی و آهک پاشی را انجام می دهند .

جعفری نژاد بسطامی تصریح کرد: در صورتی که کارخانه بازیافت زباله در محل سایت دفن زباله های یاسوج (دوپشته دشتروم )  احداث و راه اندازی شود می تواند به دفن بهداشتی زباله نه تنها در شهر یاسوج بلکه سایر نقاط استان کمک کند.

وی ادامه داد: میزان تولید پسماند در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهر یاسوج نسبت به استاندارد ملی و بین المللی وضعیت خوبی ندارد و بالاست.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بالا بودن تولید زباله در شهر یاسوج به علت گردشگرپذیر بودن این شهر است.

جعفری نژاد بسطامی بیان کرد: باید در استان در زمینه تفکیک از مبدا زباله و ایجاد و راه اندازی کارخانه بازیافت زباله تلاش کنیم تا مدیریت پسماند در استان و شهر یاسوج قوی تر شود.

وی اظهارکرد: مهمترین مشکل در استان تولید زباله است که مردم می توانند در این زمینه جهت کاهش مصرف گرایی و تولید زباله نقش به سزایی داشته باشند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین از تشکل های مردم نهاد در حوزه پسماند جهت آموزش و فرهنگ سازی انتظار داریم بیشتر از گذشته عمل کنند.

جعفری نژاد بسطامی تصریح کرد: شهرداری ها، فرمانداری ها، مجموعه وزارت کشور و دهیاران باید به صورت جدی در زمینه پسماند و زباله استان ورود کنند و برنامه عملیاتی دقیق داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید طوری مدیریت پسماند و زباله که به عنوان طلای کثیف شناخته شده انجام شود که بتوانیم از آن به عنوان یک منبع اقتصادی استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز