رئیس کمیته اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران:

آتش نشانی و پسماند، محور تفاهمات تهران و دو شهر اروپایی/ اگر مزاحمت‌های ترامپ پایان یابد کارهای زیادی در مترو با دیگر کشورها انجام می‌دهیم/ شهرهای اروپایی با ساخت خانه برای مردم از حاشیه‌نشینی جلوگیری کردند

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۰:۳۶:۱۸
کد خبر: ۸۹۸۶۹۹
آتش نشانی و پسماند، محور تفاهمات تهران و دو شهر اروپایی/ اگر مزاحمت‌های ترامپ پایان یابد کارهای زیادی در مترو با دیگر کشورها انجام می‌دهیم/ شهرهای اروپایی با ساخت خانه برای مردم از حاشیه‌نشینی جلوگیری کردند
رئیس کمیته اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سفری که طی هفته گذشته به همراه شهردار تهران به دو کشور اروپایی داشته ضمن ابراز تاسف از وضعیت پسماند در پایتخت، از انعقاد تفاهمات در حوزه پسماند و آتش نشانی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمود میرلوحی،  رئیس کمیته اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به سفری که به همراه شهردار تهران به اتریش و آلمان داشته، گفت: کشورهای آلمان و اتریش در حوزه مترو کارهای زیادی انجام داده‌اند ولی به‌دلیل تحریم تنها توانستیم در حد گفتگو تفاهماتی داشته باشیم.

او افزود: اگر مزاحمت‌های ترامپ پایان یابد کارهای زیادی می‌توان در حوزه مترو با دیگر کشورها انجام داد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مساحت کشور اتریش ده هزار کیلومتر از سمنان کمتر است، اذعان کرد: این در حالی است که شهر وین سالانه 14 میلیارد یورو بودجه برای شهرداری دارد.

میرلوحی با اشاره به گفتگوهای انجام شده در این  سفر با شهرداران شهرهای اروپایی عنوان کرد: سابقه همکاری با اتریش را از زمان صفویه داشته‌ایم و مناسبات خوبی از گذشته میان دو کشور برقرار بود. آنها با ایران همدلی زیادی دارند ضمن اینکه پایتخت این کشور شهرداری علاقمند به شرق و مسائل ایران دارد.

رئیس کمیته اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در حال حاضر مجموعه دولت اتریش خانه ارزان در اختیار مردم قرار می‌دهد. تقریبا در وین 220 هزار خانه متعلق به دولت و شهرداری است. تامین مسکن به عهده دولت و شهرداری است و خانه‌های 30 تا 160 متری می‌سازند و از جنوب و شمال شدن شهر و قطب‌بندی آن جلوگیری کرده‌اند.

میرلوحی با اشاره به اینکه در این شهرهای اروپایی کارهای زیادی در پسماند انجام داده‌اند، گفت: شهر وین  یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد و نه دود و نه فاضلاب از این شهر خارج نمی‌شود. تصفیه خانه سالانه 200 میلیون متر مکعب آب آلوده را به آب سالم تبدیل می‌کند که با کیفیت خوب به رود دانوب می‌ریزند و لجن‌هایشان به گاز و متان و انرژی برق و آب گرمی تبدیل می‌شود که به خانه‌های مردم می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در این شهر چیزی به نام فاضلاب و دور ریز وجود ندارد.  پسماندشان در سه مرکز در خود مرکز شهر است و چیزی به نام آرادکوه ندارند، از این رو سالی یک میلیون تن پسماند دارند که در کوره‌هایی با هزار درجه حرارت می‌سوزانند و به انرژی برق تبدیل می‌کنند و به عنوان آب گرم به منازل مردم می‌دهند و دود و هوای آلوده ندارند.

میرلوحی اضافه کرد: از نظر وزنی 10 درصد پسماند خاکستر و 2 درصد حجم است که به بلوک تبدیل می‌کنند و در وین انبار بلوک وجود دارد. 90 درصد پسماند وین به انرژی برق و آب گرم تبدیل می‌شود و به منازل مردم باز می‌گردد. در کنار این مراکز پسماند بو و مگس و آلودگی نیست. تهران هم باید مقدار پسماندش را کاهش بدهد و به انرژی تبدیل کند تا کوهی از پسماند در آرادکوه و آبعلی نداشته باشیم.

او با اشاره به تفاهم نامه‌ای که میان تهران و دو شهر اروپایی منعقد شده، اظهار کرد: برلین و وین هر دو شیوه‌های خوبی عمل می‌کنند و ما خیلی در این بحث عقب هستیم. تفاهم نامه‌ای در حوزه آتش نشانی و پسماند با هر دو شهر منعقد شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز