مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری؛

افزایش ۲ برابری آتش سوزی در مراتع اراک

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۱:۲۷:۱۲
کد خبر: ۱۰۱۱۳۹۷
افزایش ۲ برابری آتش سوزی در مراتع اراک
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: آتش‌سوزی عرصه‌های سبز، مراتع و کشت‌زارهای اراک و اطراف این شهر امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل آن ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش برنا از اراک، مسعود آقازیارتی  افزود: در این مدت ۲۰۰ عملیات اطفای حریق از سوی ماموران آتش‌نشان اراک انجام شده که این آمار در مدت مشابه سال قبل، ۱۰۰ فقره بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین سطح آتش‌سوزی از ابتدای خردادماه جاری رخ داده  و افزایش ۲ برابری آتش‌سوزی در فضای سبز، مراتع و باغات نگران کننده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: بسیاری از موارد آتش‌سوزی امسال به‌دلیل بی‌توجهی و رعایت نشدن نکات ایمنی از سوی مردم نظیر  انداختن یک ته سیگار در یک فضای طبیعی خشک و یا خاموش نکردن آتش‌هایی که از سوی عوامل انسانی در طبیعت برافروخته، رخ می‌دهد.

آقازیارتی اظهار داشت: شمار زیادی از آتش‌سوزی‌ها  به‌دلیل باور غلط برخی از کشاورزان در راستای آتش زدن محل کشت‌زارهای خود به بهانه کشت بهتر در سال جدید ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس نظر کارشناسان منابع طبیعی، آتش‌زدن محل کشت‌زارها موجب فرسایش خاک و از بین رفتن موجودات زنده در خاک می‌شود و این امر نه تنها کشت جدید را بهتر نمی‌کند بلکه مشکلات زیادی را در بحث نوع خاک ایجاد می‌کند و کشاورزان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز