رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد؛

افزایش ۲۵ درصدی خرید تضمینی گندم در استان مرکزی

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۱:۴۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۱۸۶۰۴
افزایش ۲۵ درصدی خرید تضمینی گندم در استان مرکزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۲۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ابتدای فصل برداشت این محصول تاکنون به‌صورت تضمینی از گندمکاران این استان خریداری شد.

به گزارش برنا از اراک ، مجید آنجفی در نشست کارگروه یاوران تولید استان مرکزی افزود: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان مرکزی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۲۵ درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ۴۵۰ هزار تن گندم امسال در استان مرکزی تولید و ۳۵۰ هزار تن به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری و در سیلوهای ذخیره این محصول ذخیره شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از افزایش کیفیت گندم این استان در مدت ۲ سال گذشته خبرداد و گفت: کیفیت گندم تولیدی این استان با اقدامات و برنامه‌های مبارزه با آفات به‌ویژه سن گندم که ارتباط مستقیم با پروتئین این محصول دارد،  بالاتر از استاندارد است.

آنجفی گفت: عملیات مبارزه با سن گندم امسال در استان افزایش کیفیت و کاهش سن زدگی این محصول در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی را در پی داشته و پیش‌بینی می‌شود کیفیت محصول تولیدی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی یادآورشد: بخش کشاورزی استان پارسال با وجود  مشکلات و تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ایران اسلامی هشت و هشت دهم درصد رشد داشت که بالاترین نرخ رشد در بین سایر زیر بخش‌های پایه بود و این مهم موجب شد میانگین رشد اقتصادی کشور نیز مثبت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۸۲ درصد نیاز غذایی کشور اکنون در داخل تولید می‌شود که با اقدامات انجام شده پیش‌بینی شده امسال نیز همانند سال‌های این ضریب حفظ و زمینه افزایش آن فراهم شود.

آنجفی از افزایش تولید بخش کشاورزی استان مرکزی در سال گذشته خبرداد و گفت: محصولات بخش کشاورزی استان با تکیه بر فنون، علوم و تلاش کشاورزان و بدون افزایش سطح زیرکشت و مصرف آب در این مدت افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز این افزایش ادامه یابد.

وی از اجرای طرح یاوران تولید همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی خبرداد و گفت: این طرح با هدف حضور محققان و کارشناسان مراکز تحقیقاتی استان در مزارع و در کنار کشاورزان و بهره برداران اجرایی شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: حضور نداشتن کارشناسان در کنار کشاورزان و بهره‌گیری از دانش‌روز همواره از جمله مهمترین مشکلات این بخش به شمار می‌رفت که با اجرای این طرح گام موثری در تزریق فناوری روز به بخش کشاورزی و بهبود بهره‌وری و افزایش تولید برداشته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز