معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبرداد:

۱۱ دسته از افراد مشمول نمونه‌گیری تست کرونا هستند

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۱:۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۲۱۳۰۲
۱۱ دسته از افراد مشمول نمونه‌گیری تست کرونا هستند
احمدی بیان کرد: ابتلای به ویروس کرونا به معنای ایمنی دائم و همیشگی نبوده و ممکن است بعد از مدتی آنتی بادی در بدن فرد افت پیدا کند و مجدد مبتلا به ویروس کرونا شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، جلال احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: بر این اساس نمونه‌گیری‌ها طبق آخرین دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت انجام می‌شود.

 وی گفت: براساس آخرین اصلاحیه ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، ۱۱ دسته از افراد مشمول نمونه‌گیری و سه دسته از همه مهمتر هستند؛ کسانی که یکی از هفت علامت بیماری را دارند و جزو گروه‌های در معرض خطر مثل افراد دارای سن بالای ۶۰ سال، دارای بیماری زمینه‌ای یا خانم‌های باردار هستند.

وی اظهار داشت: دسته دوم کسانی که با فرد مبتلای قطعی در تماس نزدیک بوده و جزو گروه‌های در معرض خطر مثل افراد دارای سن بالای ۶۰ سال، بیماری زمینه‌ای و خانم‌های باردار باشند و در نهایت دسته سوم افرادی که در بخش‌های بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا مشغول فعالیت بوده که طبق معاینه پزشک معالج در صورت نیاز نمونه‌گیری از آنها انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: سایر موارد خاص هستند که در مراکز عمومی مثل پادگان و زندان زندگی می‌کنند همچنین در حال حاضر خارج از این موارد نمونه‌گیری انجام نمی‌شود.

وی درباره تست‌های آزمایشگاهی گفت: ۲ نمونه تست وجود دارد؛ یکی تست آنتی ژن (شناسایی ویروس) و دومی تست آنتی بادی که در همه آزمایشگاه‌های سطح شهر در حال انجام است و در صورت مثبت شدن مشخص می‌کند که بیمار مواجهه با ویروس را داشته یا احتمالا به این ویروس مبتلا شده است.

احمدی تصریح کرد: ابتلای به ویروس کرونا به معنای ایمنی دائم و همیشگی نبوده و ممکن است بعد از مدتی آنتی بادی در بدن فرد افت پیدا کند و مجدد مبتلا به ویروس کرونا شود.

وی درخصوص استفاده از بخش خصوص برای نمونه‌گیری گفت: با یکی از آزمایشگاه‌های خصوصی شهرستان بیرجند قرارداد اولیه منعقد شده که بلافاصله بعد از آماده‌سازی فضای فیزیکی، نمونه‌ها برای آزمایش ارسال خواهند شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بیش از ۳۰۰ تخت بیمارستانی و حدود ۳۶ تخت ویژه در کل استان برای این بخش اختصاص یافت که خوشبختانه از فروردین ماه به بعد با کنترل‌های صورت گرفته و رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم، تعداد بیماران سیر نزولی خوبی داشت و هیچ وقت این تعداد تخت به طور کامل پر نشد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه طی دو یا سه هفته گذشته شاهد سیر صعودی بیماری بودیم، همان آمادگی‌های قبلی اعمال و بخش‌های بیمارستانی ایزوله شد و خوشبختانه هنوز هیچ کدام از بیمارستان‌های ما کاملا تکمیل نشده است.

احمدی گفت: در حال حاضر دچار کمبود تخت نیستیم اما اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است با مشکل مواجه شویم.

وی افزود: از همه هم‌استانی‌های عزیز تقاضا دارم به هیچ عنوان در تجمعات شرکت نکنند، در همه حال از ماسک استفاده شود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امیدواریم که ان‌شاءالله شاهد سیر نزولی این بیماری باشیم.

تاکنون ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز