استاندار مرکزی:

موج دوم کرونا روند افزایشی دارد / برگزاری  مراسم ترحیم ممنوع است / استفاده از ماسک در اماکن عمومی از (۱۵ تیرماه) اجباری است

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۴:۵۹:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۴۳۵۶
موج دوم کرونا روند افزایشی دارد / برگزاری  مراسم ترحیم  ممنوع است / استفاده از ماسک در اماکن عمومی از (۱۵ تیرماه) اجباری است
استاندار مرکزی گفت: شواهد موجود بیانگر آن است که موج دوم کرونا در این استان روند افزایشی دارد و به‌همین دلیل برای کند کردن آهنگ انتشار ویروس و کمک به مهار بیماری حضور در آرامستان‌ شهرستان‌ها و مرکز استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک، افزود: برگزاری  مراسم ترحیم اموات در مساجد و رسم انتقال فرد فوت شده به در منزل قبل از به خاک سپردن ممنوع است و با خاطیان برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هر اجتماع انسانی به‌ویژه در محیط‌های سربسته می‌تواند کانون شیوع ویروس کرونا باشد برگزاری مراسم خانوادگی و عروسی در شهرها و در روستاهای استان منوط به اطلاع قبلی و اخذ مجوز از اداره اماکن نیروی انتظامی است و تنها با شمار محدود و طبق ضوابط خاص موافقت خواهد شد و اگر انجام مراسم زیرزمینی و فاقد مجوز مشاهده شود برابر مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان با برگزارکننده برخورد می‌شود.

استاندار مرکزی گفت:ببرگزاری نماز جماعت در مساجد همچنان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پابرجا است اما اگر روند بیماری همچنان صعودی باشد ممکن است در نشست بعدی ستاد پدافند زیستی در خصوص نماز جماعت و جمعه محدودیت‌هایی اعمال شود.

آقازاده افزود: استفاده از ماسک در بانک ها، ادارات، بازارها،و فروشگاه ها و همه اماکن عمومی از فردا (۱۵ تیرماه) اجباری است و ضوابطی پیش بینی شده که با افراد سهل‌انگار برخورد قاطع شود.

وی بیان داشت: بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کشور در خصوص شیوع کرونا مطلوب نیست و شمار افراد بستری  در مراکز درمانی  استان مرکزی نیز در بازه زمانی محدودی ۲ برابر شده و همه باید رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: اگر همراهی مردم به صورت هدفمند و مسئولانه محقق نشود ممکن است ظرف  ۲ تا سه هفته آینده  این استان با بحران جدی کرونا مواجه شود و در شهریورماه پیک جدیدی از بیماری رقم بخورد که امکانات درمانی و تاب‌آوری نیروهای درمانی و شهرداری‌ها جوابگو آن نباشد.

آقازاده گفت: ۵۰ نشست در ۱۲۰ روز اخیر در موضوع مقابله با ویروس کرونا در استان برگزار شده که ۷۳۵ مصوبه داشته  و استان مرکزی در مبحث کرونا همواره یک قدم از مصوبه ستاد ملی کرونا جلوتر بوده که نمونه آن اجبار ماسک در نشست قبلی پدافند زیستی استان مرکزی بوده است.

وی اظهار داشت: بنا به تایید حوزه سلامت ماسک اثرگذاری بالا در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارد و با اجباری شدن استفاده از ماسک در استان ، اکنون یک سوم جمعیت این خطه  از ماسک استفاده می‌کنند.

استاندار مرکزی گفت: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و افزایش سفرها در تعطیلات اخیر باعث شد تا شیوع کرونا در استان شدت بگیرد و امکان دارد ظرف سه هفته آتی وضعیت بیماری مشکل‌آفرین شود و هیچ کس نباید خود را مصون دانسته و همه رفتار مسئولانه در قبال کرونا را سرلوحه قرار دهند.

آقازاده افزود:  استان های مجاور مرکزی مانند لرستان، قم و همدان در مورد شیوع کرونا  وضعیت قرمز قرار دارند و کمترین سهل انگاری می‌تواند در زمان کوتاهی استان مرکزی را به سمت وضعیت دشوار و شکننده رهنمون کند.

وی اظهار داشت: دوایر دولتی باید از برگزاری هرگونه نشست و مراسم نظیر مسابقه،گردهمایی و راهپیمایی در فضای باز و بسته به مناسبت عید قربان و غدیر و یا هر مناسبت دیگری بپرهیزند و حفظ سلامت مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

آقازاده افزود: نیاز است تا  توزیع روزانه ۱۵۰ هزار ماسک در دستور کار متولیان قرار گیرد و مردم نباید برای تامین ماسک مشکلی نداشته باشند.

وی اظهار داشت: مردم از ماسک‌های صنعتی استقبال بیشتری نسبت به ماسک های خانگی دارند بنابراین تلاش در اولویت برای تولید این لوازم با همکاری بسیج  استان است.

استاندار مرکزی گفت: داشتن گواهی بهداشتی در تولید ماسک ضروری است و هر محصول بدون مجوز بهداشتی قابل توزیع نیست و با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز