دورهمی خانوادگی مهمترین علت افزایش کرونا در استان اعلام شد:

دورهمی کرونایی ها / حال ۵ بیمار وخیم

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۲:۴۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۶۴۱۴
دورهمی کرونایی ها / حال ۵ بیمار وخیم
شریف زاده گفت: تا پایان وقت اداری دیروز هفدهم تیرماه تعداد بیماران تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی ۲۱۸ نفر و تعداد موارد مبتلا به کرونا ۹۳ نفر بوده که از این تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متاسفانه حال پنج نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، غلامرضا شریف‌زاده روز چهارشنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: از همه هم‌استانی‌های عزیز تقاضا داریم حتی‌الامکان در این جلسات شرکت نکنند.

وی افزود: مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها را جدی بگیرند تا شاهد کمتر شدن موارد ابتلا به این ویروس در استان‌مان باشیم.

شریف زاده گفت: تا پایان وقت اداری دیروز هفدهم تیرماه تعداد بیماران تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی ۲۱۸ نفر و تعداد موارد مبتلا به کرونا ۹۳ نفر بوده که از این تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متاسفانه حال پنج نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اظهار داشت: همچنین میزان بروز تجمعی این بیماری در چهارشنبه هفته قبل ۱۷۱ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده که متاسفانه تا پایان وقت اداری دیروز این عدد به ۱۹۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت افزایش پیدا کرده که نشان می‌دهد ما در یک هفته گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۱ مورد جدید مبتلا به کرونا داشتیم.

 وی گفت: علیرغم اینکه تعداد موارد عفونت تنفسی به ویژه موارد بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به هفته‌های قبل افزایش قابل توجهی داشته، خوشبختانه نسبت مرگ و میر همچنان در عدد ۴،۲ درصد ثابت بوده در حالی که درصد کشوری مرگ و میر ۴،۹ درصد است.

شریف‌زاده افزود: همچنین به طور متوسط از ابتدای شروع اپیدمی ویروس کرونا در استان (اسفند ۹۸)، به طور متوسط روزانه ۱۱ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا داشتیم و متاسفانه به طور متوسط هر ۲ روز یک نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده است.

وی درخصوص آخرین رنگ‌بندی ۱۱ شهرستان‌ استان گفت: شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و متاسفانه هیچ شهرستان سفید در استان نداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز