مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی؛

پنج هزار واحد صنفی آسیب دیده از کرونا به بانک های عامل معرفی شده‌اند

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۳:۲۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۶۴۷۲
پنج هزار واحد صنفی آسیب دیده از کرونا به  بانک های عامل معرفی شده‌اند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۷۷۲ واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا در این استان با پنج هزار و ۳۶۴ نفر اشتغال برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گزارش برنا از اراک ، محمدتقی آبایی‌هزاوه  در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی افزود: ۱۴۷ هزار و ۹۰۰ واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا در کشور با اشتغال ۳۳۲ هزار و ۷۲۰ نفر تاکنون در سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای شناسایی واحدهای آسیب دیده از کرونا ۱۴ رسته شغلی را بر اساس مصوبه هیات وزیران مشخص کرد که زیرمجموعه این رسته‌ها شامل یک میلیون واحد کسب و کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در قالب ۱۴ رسته شغلی در نظر گرفته شده، ۲۱ هزار واحد کسب و کار در این استان دچار آسیب و خسارت شده‌اند.

آبایی هزاوه اظهار داشت: دولت ۴۰۰ هزار میلیارد ریال تسیهلات ۱۲ درصد به این بخش اختصاص داده که سهم استان مرکزی ۶ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: تاکنون پنج هزار واحد صنفی آسیب دیده از کرونا نیز برای دریافت تسهیلات ۱۸ درصدی خود به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که انتظار است بانک‌ها در این راستا تلاش مضاعفی به کار گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه جدیدی برای آن دسته از صنوف که بیمه ندارند نیز داشته که بر مبنای آن این افراد به ازای هر نفر کارگر می‌توانند ۸۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه دریافت کنند.

آبایی هزاوه گفت: از اسفندماه ۹۸ تاکنون ۹ هزار متقاضی بیمه بیکاری در استان مرکزی ثبت‌نام کرده‌اند که هشت هزار نفر آنان مشمول دریافت این بیمه هستند که اولویت پرداخت این بیمه به بیکارشدگان ناشی از بیماری کرونا بوده که تاکنون مبلغ مربوط به  اسفند و فرودین‌ماه این قشر واریز شده و مبلغ  اردیبهشت‌ماه نیز به زودی پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: پرداخت سایر مشمولان بیمه بیکاری نیز پس از تشکیل کمیته‌های ۲ نفره پرداخت می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز