بیانیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان مرکزی خطاب به اعضای اصلاح طلب شورای شهر و شهروندان آگاه اراک :

استیضاح را به صلاح شهر و شهرداری اراک نمی دانیم

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۳:۳۸:۳۰
کد خبر: ۱۰۲۸۱۰۵
استیضاح را به صلاح شهر و شهرداری اراک نمی دانیم
شهروندان فهیم ‌و آگاه شهر اراک ؛ همانطور که مستحضرید, شورای شهر دوره پنجم کلان شهر اراک، متشکل از ٨ عضو از اصلاح طلبان به همراه ٣ عضو از اصولگرایان از سال۱٣٩۶ تا به امروز سکان مدیریت شهری را به عهده گرفته است .

به گزارش برنا از اراک ، در این بیانیه آمده است ؛این شورا در طی این مدت، فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده و علیرغم وجود مشکلات و موانع متعدد، به نسبت دوره های قبل از خود به توفیقات چشمگیر و افتخارآمیزی دست یافته است، که مهم ترین آنها استفاده درست و متعهدانه از حق نظارت بر شهرداری و حق طرح سوال از شهردار بوده است که به خصوص در شوراهای با محوریت اصولگرایان تا پیش از این به فراموشی سپرده شده بوده است .

لکن این مهم خوشبختانه در شورای پنجم احیا شد که نشان دهنده ی تعهد و در نظر داشتن مسئولیت خطیر اعتماد مردم به آنها و عمل به وظیفه ی نظارتی اعضای شورای شهر دارد .

شهروندان آگاه و فهیم اراک، نیک می دانید که اعضای شورای شهر اراک با وجود تنوع سلایق در مبحث مدیریت شهری, توانسته اند همزمان با حفظ تکثر و تنوع فکری, شاکله ی مدیریت شهری را به سمت پویایی، مدیریت مقتدرانه و به سرانجام رساندن پروژه های بر زمین مانده از گذشته هدایت کنند و با توجه دقیق و مؤثر به مطالبات مردم و پیگیری دلسوزانه آنها و همچنین طرح ایده های نوین و مؤثر در عرصه ی شهرداری و شهر، روح تازه به کالبد آن بدمند و به درستی می توان گفت که این موفقیت بزرگ وجه تمایز شورای پنجم با شوراهای قبل از خود می باشد.

تغییرات مدیریتی که در طی سه سال گذشته در شهرداری اعمال گردیده است، نه تنها باعث لطمه به شاکله ی مدیریت شهری نشده است، بلکه خوشبختانه نشان از مدیریت صحیح شورای پنجم، جوان گرایی و تخصص گرایی و نیل به پویایی و هدفمندی بیشتر در مجموعه شهرداری اراک داشته، فلذا سیاست اتخاذ شده توانسته جان تازه ای در فضای سخت اقتصادی بر پیکره مدیریت شهری باشد.

آنچه مشهود است اینکه حرکت رو به جلو و امیدبخش برای توسعه شهر اراک، با مدیریت و نظارت هوشمندانه ی شورای شهر اراک، علی الخصوص فراکسیون امید این شورا، رضایت نسبی شهروندان را به ارمغان آورده است. هر چند کثرت نابسامانی ها و کم کاری های بر جای مانده از گذشته، رکود اقتصادی و گرانی های لجام گسیخته در عرصه ی شهری و همچنین مشکلات اخیر در همه گیری بیماری، کار را برای مدیران و کارکنان شهرداری سخت و سخت تر کرده، اما کارکنان شهرداری ؛هم اکنون در سخت ترین شرایط، کف کوچه و خیابان ها مشغول فعالیت شبانه روزی هستند و حتی برای لحظه ای این خدمات رسانی را رها نکرده و به قرنطینه یا استراحت نرفته اند .

با وجود اینکه کارکنان و مدیران محترم شهری این روزها در معرض خطرات جانی فراوان قرار دارند، اما شاهد جانفشانی آنها در حوزه های عمرانی ، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر هستیم، که در اینجا برخود واجب می دانیم از همه ی این تلاش هاو همچنین از تلاش های شبانه روزی شهردار و شورای شهر تشکر صادقانه نماییم .

شهروندان محترم شهر اراک؛ شورای هماهنگی جبهه اصلاحات, همواره با تأکید بر ایجاد هم افزایی و تلاش مضاعف برای حل و فصل مسایل مبتلا به مرکز استان, سعی داشته است همگام با افکار عمومی با انتقال منطقی و بدون هیاهو ی مطالبات شهروندان, اعضای محترم شورای شهر بویژه اعضای پرتلاش و مطالبه گر فراکسیون امید را در خدمت رسانی بهینه، یاری رساند.

در هفته های اخیر با توجه به طرح سؤال توسط ٨ نفر از اعضای محترم شورای شهر از شهردار محترم اراک، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان مرکزی ضمن تشکیل جلسه و بررسی موضوعات مطروحه, لازم دانست مواردی چند را به عنوان یک نهاد مدنی, به اعضای محترم شورای شهر و شهردار محترم اراک توصیه و پیشنهاد نماید:

۱- شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان مرکزی، هم پای شهروندان و اعضای محترم شورای شهر خواستار اصلاح برخی رویه ها و پیگیری دقیق تر و مؤثر تر مشکلات و موانع شهر و شهروندان و موارد مد نظر اعضای شورای شهر در سئوالات طرح شده می باشد ، لکن طرح سئوال و یا پیگیری مسایل به معنی خط بطلان کشیدن بر خدمات شهردار و کارکنان محترم شهرداری نمی باشد

٢. طرح سئوال از شهردار و طی روند استیضاح لزوما به برکناری شهردار ختم نمی شود بلکه می تواند تلنگری برای انجام برخی اصلاحات و یا راهی برای حل اختلافات بین اعضای شورا، مردم و شهرداری باشد و مسیر نظارتی مطلوب تر و مؤثر تر است، که منتج به همین مسیر شود.

٣. در مسیر استیضاح و‌طرح سئوال از شهردار ممکن است برخی خویشتن داری خود را از دست داده و با طرح مسایل حاشیه ای سعی کنند مسیر اصلاح، به برکناری ختم شود .لذا در این شرایط و با توجه به زمان اندک باقیمانده از کار شورای شهر #استیضاحرابه_صلاح شهر و شهرداری اراک نمی دانیم و به اعضای فراکسیون امید شورای شهر توصیه میکنیم با گفتگو و تعامل سازنده و اهتمام جدی بر اهداف شورا تمام تمرکز خود وشهرداری را بر خدمت رسانی بهتر و مطلوبتر متمرکز نمایند .
ضمنا شورای هماهنگی اصلاح طلبان خطاب به آن دسته از اعضای شورای شهر ، گروههای سیاسی و یا رسانه ها،که مسیر غیر قابل حل کردن مسایل و مشکلات را به مسیر اصلاح ترجیح داده و سعی در مسدود کردن راه اصلاح می نمایند پیشنهاد می دهد تامل و ژرف اندیشی بیشتری در این رویه بنمایند و مضرات این سیاه و سفید نگاه کردن را در نظر بیاورند .
۴. در اینجا واجب می دانیم از سعه صدر و موضع گیری سنجیده و بدون غرض و خویشتن داری اعضای شورای شهر و شهردار شهر اراک تشکر کرده و متذکر شویم این رویه تنها رویه درست انجام اصلاحات در تمامی حوزه ها می باشد.
۵. در پایان از اعضای شورای شهر و شهردار محترم درخواست می کنیم با در کنار هم نشستن و حل منطقی مسایل ومشکلات مردم نشان دهند که دلسوز واقعی آنها هستند و مسیر هر اصلاحاتی لزوما با برکناری میسر نخواهد شد

والسلام علیکم

شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان مرکزی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز